عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » ششمین جلسه شورای اداری شهرستان آق قلا برگزار شد

به ریاست فرماندار و با حضور معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار:

ششمین جلسه شورای اداری شهرستان آق قلا برگزار شد

ششمین جلسه شورای اداری شهرستان آق قلا برگزار شد

با حضور معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار گلستان،ششمین جلسه شورای اداری شهرستان آق قلا برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی فرمانداری شهرستان آق قلا، عصر روز شنبه 20 مهرماه، ششمین جلسه شورای اداری با محوریت تکریم و معارفه شهردار آق قلا به ریاست "امیر شیر توماج" فرماندار و با حضور"میر محمد غراوی" معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار گلستان، "طیبه خلیلی" مدیر کل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری، ائمه جمعه و جماعات منطقه، اعضای شورای تامین و مدیران ادارات،نهادها و دستگاههای اجرایی در سالن اجتماعات فرمانداری برگزار شد.

"میر محمدی غراوی"در این جلسه با بیان اینکه"قانونگذار،اختیار تعیین شهردار را بر عهده شوراهای اسلامی واگذار کرده است"،افزود:ما متولیان وظیفه داریم بر عملکرد شهرداری و شوراهای اسلامی نظارت داشته باشیم،اگر شهردار انتخاب گردید و بعد از چند مدت استیضاح شد،بایستی علت آن را به مردم اطلاع رسانی نمایند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری گلستان،آشنایی با مسائل شهری و اجرایی را پیش شرط اولیه شهردار شدن بیان کرد و به شهرداران و شوراهای اسلامی حاضر در جلسه توصیه کرد بر مقررات و قوانین مسلط بوده و در مدیریت شهری اجرایی نمایند.

این مقام مسئول در استان،شناسایی شاخصه های توسعه ای شهری همچون سرانه های آموزشی،تجاری،فضای سبز و معابر شهری را از انتظارات مسئولین در مدیریت شهری بیان کرد و در خاتمه سخنان از شهردار و اعضای شورای اسلامی شهر آق قلا خواست با همدلی و وفاق و اشرافیت کامل بر قوانین بخصوص ماده 55 قانون شهرداری ها و تقویت کمیسیون های درآمدی،در توسعه و پیشرفت شهر و گره گشایی از مشکلات مردم،گام بردارند.

"امیر شیر توماج"در این جلسه،سخنان خود را با قطعه شعری از شاعر و عارف نامدار ترکمن"مختومقلی فراغی"در وصف ائمه اطهار و ارادت به امام حسین(ع) آغاز کرد و ضمن قدردانی از برگزاری برنامه های متنوع فرهنگی در هفته دفاع مقدس و تبریک هفته ناجا،امنیت پایدار کشور عزیزمان را مدیون سبزجامگان و همه نیروهای مسلح و امنیتی بیان کرد.

فرماندار شهرستان آق قلا،مسئولیت ها را گذرا خواند و خدمت به مردم،رعایت حقوق شهروندی و گره گشایی از مشکلات جامعه را ماندگارترین و ارزشمندترین در مدت زمان تصدی مسئولین بیان کرد.

نماینده عالی دولت در شهرستان آق قلا ضمن اشاره به تحولات اخیر خاورمیانه و بدعهدی آمریکا به هم پیمانان کردهای سوریه،افزود:متاسفانه برخی از کشورهای حاشیه خلیج فارس از این اقدامات آمریکا درس نمی گیرند،اما به برکت وحدت کلمه با توجه به منویات مقام معظم رهبری و سیاست های دولت"تدبیر و امید"،امروز ایران اسلامی،اقتدار و امنیت خود را در منطقه حفظ کرده است.

رئیس شورای اداری شهرستان آق قلا ضمن قدردانی از تلاشهای ارزنده شهردار و سرپرستان شهرداری در مدت خدمت به مردم شهر آق قلا،توصیه ای به شهردار جدید داشت و گفت:مهمترین مسائله در مدیریت شهرداری،مشارکت مردم در انجام کارهای عمرانی است و هرزمانی مردم شاهد فعالیت های سازنده شما در توسعه شهری باشند،پیشگام خواهند بود.

رئیس کمیته برنامه ریزی شهرستان آق قلا از تخصیص اعتبار بسیار خوب در حوزه شهرداری ها خبر داد و افزود:علیرغم مشکلات پساسیل،بالاترین رقم تخصیص اعتبار به شهر آق قلا داده شد و 117 میلیارد ریال از محل اعتبارات ماده 10 و 24 میلیارد ریال از محل اعتبارات کمیته برنامه ریزی جهت عمرانی شهری آق قلا اختصاص داده شده است.

رئیس ستاد مدیریت بحران شهرستان آق قلا،لایروبی رودخانه گرگانرود و کانال ها را کاری ماندگار برای شهرستان عنوان کرد و از مدیران دستگاههای اجرایی حاضر در جلسه خواست،با تعامل و همکاری،یاریگر ستاد در اجرای هرچه بهتر این پروژه مهم و تاثیرگذار باشند.

"توماج"در خاتمه سخنان گریزی به رویداد مهم و سیاسی امسال زد و از مدیران دستگاههای اجرایی عضو شورای اداری شهرستان آق قلا خواست با استفاده از همه ظرفیت ها و پشتیبانی مناسب از ستاد انتخابات،شاهد برگزاری انتخاباتی باشکوه،سالم،قانونمند و با مشارکت حداکثری در شهرستان باشیم.

لازم به ذکر در پایان ششمین جلسه شورای اداری،از زحمات"اماندردی کلته"شهردار،"نورمحمد صحنه"و"جلیل چپرلی"سرپرستان شهرداری تجلیل و "رحمت الله اونق"بعنوان شهردار جدید آق قلا معارفه گردید.

"رحمت الله اونق"شهردار جدید آق قلا،سابقه معاون آموزشی مدیریت آموزش و پرورش شهرستان را در کارنامه فعالیت های مدیریتی خود دارد.

  

ششمین جلسه شورای اداری شهرستان آق قلا برگزار شد

 

ششمین جلسه شورای اداری شهرستان آق قلا برگزار شد

 

ششمین جلسه شورای اداری شهرستان آق قلا برگزار شد

 

ششمین جلسه شورای اداری شهرستان آق قلا برگزار شد


ارسال کننده خبر : فرمانداری آق قلا
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : آق قلا
  • بازدید : 755
  • کد خبر : 66643