عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » شهرداری‌های گلستان برای تک برگی کردن اسناد خود اقدام کنند


شهرداری‌های گلستان برای تک برگی کردن اسناد خود اقدام کنند

شهرداری‌های گلستان برای تک برگی کردن اسناد خود اقدام کنند

معاون هماهنگی و امور عمرانی استانداری گلستان گفت: شهرداری‌های سراسر استان باید حتما تا قبل از پایان سالجاری برای تک برگی کردن اسناد املاک و اراضی خود اقدام کنند.
میرمحمد غراوی در نخستین گردهمایی شهرداران استان گلستان به میزبانی گنبدکاووس اظهار داشت: بر اساس قانون برنامه ششم توسعه و قانون جامع حدنگاری (کاداستر) شهرداری‌ها مکلف هستند اسناد مالکیت املاک و اراضی خود را تا پایان سال تبدیل به اسناد تک برگی کنند.
وی ادامه داد: شهرداران باید با واحد حقوقی و معاونت شهرسازی خود هماهنگ کنند تا درخواست سند تک برگی برای تمامی املاک و اراضی که شهرداری در محدوده و حریم شهر چه آنهایی که سند دفترچه‌ای دارند و چه آنهایی که در تصرف است و هنوز سند ندارند را بدهند.  
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار گلستان افزود: اداره کل ثبت اسناد و املاک استان همکاری لازم را برای صدور سند تک برگی برای املاک شهرداری‌ها خواهد کرد.
غراوی همچنین با اشاره به معضل آپارتمان‌ها در بحث مشخص نبودن کروکی تفکیک پارکینگ و انباری گفت: یکی از معضلات بزرگ آپارتمان‌ها در شهر گرگان و بعد گنبدکاووس مشخص نشدن کروکی تفکیک پارکینگ‌ها و انباری است و خیلی از واحدها پارکینگ ندارند و حقوق مردم نادیده گرفته می‌شود.
وی ادامه داد: در این آپارتمان‌ها به جای احداث پارکینگ، "انباری، سونا و جکوزی" می‌سازند و فضا برای پارکینگ کم و بعضی واحدها بدون آن واگذار می‌شود که باعث ایجاد اختلاف میان ساکنان خواهد شد.
وی افزود: حتی در طرح‌های تفکیکی که صادر می‌کنند تعداد پارکینگ نسبت به واحد کم است و موقعی هم که این طرح برای ثبت می‌رود، اداره ثبت مجبور است بر اساس کروکی تایید شده، اقدام کند که باعث ایجاد تبعات حقوقی و مسائل بعدی خواهد شد.
معاون استاندار گلستان تاکید کرد:‌ اجرای قانون تملک و تفکیک آپارتمان‌ها و ماده ۱۰۱ قانون شهرداری ها در بحث تفکیک عرصه، از جمله نکاتی استکه باید به آن توجه شود تا از ایجاد اختلاف بین مالکان پرهیز شود


ارسال کننده خبر : فرمانداری گنبد کاووس
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : گنبد
  • بازدید : 374
  • کد خبر : 70020