عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » به دلیل اقلیم خاص استان هم با مقوله خشکسالی و هم با مقوله سیل مواجه هستیم که نیازمند مدیریت بسیار دقیق در منابع آبی استان است

سرپرست شرکت آب منطقه ای گلستان در دیدار با معاون عمرانی استاندار گلستان:

به دلیل اقلیم خاص استان هم با مقوله خشکسالی و هم با مقوله سیل مواجه هستیم که نیازمند مدیریت بسیار دقیق در منابع آبی استان است

 سرپرست شرکت آب منطقه ای گلستان گفت: در استان گلستان به دلیل اقلیم خاص استان هم با مقوله خشکسالی و هم با مقوله سیل مواجه هستیم که نیازمند مدیریت بسیار دقیق در منابع آبی استان است.

به گزارش روابط عمومی شرکت آب منطقه ای گلستان، مهندس سید محسن حسینی در دیدار با معاونت عمرانی استاندار گلستان با بیان اینکه منابع آبی ما با مصارف و نیازهای ما هماهنگ نیست، افزود: نیاز آبی 6 و نیم میلیارد متر مکعب و موجودی 2 و نیم میلیارد متر مکعب در سال نیازمند مدیریت دقیق و پیچیده است.
وی ادامه داد : در بارش های فروردین سال حدود 90 میلیون متر مکعب رواناب ناشی از بارشها در حوضه گرگانرود حاصل شد که همزمان با مدیریت سیلاب، آبیاری اراضی و آبگیری آب بندان ها نیز انجام گردید.
مهندس حسینی افزود: در طرح های زیربنایی و اقتصادی به دلیل محدودیت منابع آب باید بیشترین بهره وری صورت گیرد که اشتغال موثری فراهم شود. اما بسیاری از طرح هایی که مجوز تخصیص آب می گیرد به سرانجام نمی رسد و لازم است این طرح ها در جایی ساماندهی شود.
مهندس حسینی افزود: پل های غیر اصولی  سبب تنگ شدن مسیر آب می شود و موجب سیلاب و خسارت های فراوان می شود.  دفع آب های سطحی شهری به عهده شهرداری ها است ولی لازم است طرح های سیلاب شهری که تدوین می شود، با آب منطقه ای ها در میان گذاشته  شود چرا که شهر داخل یک حوضه آبریز قرار گرفته است و  ممکن است هم از بالادست تهدید شود. و هم موجب تهدید پایین دست شود. که باید همه این موارد دقیقا مطالعه شده و آب منطقه ای نیز نظارت داشته باشد.
معاون عمرانی استانداری گلستان نیز در این جلسه اظهار کرد: شرکت آب منطقه ای در استان ها نقش خطیری در مدیریت منابع آب دارند. تامین آب از وظایف اصلی شرکت آب منطقه ای در استان هاست که بیشترین مصرف این آب نیز در بخش کشاورزی است و ما باید بتوانیم با فناوری نوین و آبیاری نوین و نظام کشاورزی نوین در مصرف آب کشاورزی صرفه جویی کنیم وآب مازاد را به سمت صنعت سوق دهیم.
مهندس میر محمدغراوی با بیان اینکه مدیریت منابع آب بسیار مهم است افزود: یکی از وظایف شرکت آب منطقه ای با مشارکت جهاد کشاورزی این است که تشکل های بهره برداران را ایجاد و در صورت ایجاد تقویت کنید تا بتوانید بهره وری بیشتری از منابع آبی داشته باشید.
 وی افزود: تلاش و دقت هر چه بیشتر آب منطقه ای در مطالعه و اجرای طرحهای توسعه منابع آب از نیازهای استان گلستان است.


نام دستگاه ارسال کننده خبر : شرکت آب منطقه ای گلستان
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .