عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » سهم بخش های آموزشی و فرهنگی در الحاق بافت ها به روستا مشخص شود


سهم بخش های آموزشی و فرهنگی در الحاق بافت ها به روستا مشخص شود

سهم بخش های آموزشی و فرهنگی در الحاق بافت ها به روستا مشخص شود

  معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری گفت: در الحاق بافت به روستا باید سهم دهیاری برای ایجاد معبر و ایجاد اماکن آموزشی و فرهنگی دیده شود. 

 میرمحمد غراوی در همایش توجهی دهیاران استان گلستان اظهار کرد: جمعیت قابل توجهی از استان در روستاها زندگی می کنند.
 معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری گلستان ادامه داد: در برخی شهرستانهای استان جمعیت روستانشین بیش از شهروندان بوده و این موضوع مبین این است در برنامه های توسعه ای باید توجه بیشتری به روستاها کنیم.
 غراوی با بیان اینکه بیشترین امرار معاش مردم استان از فعالیت دامپروری و کشاورزی است، یادآور شد: توسعه فعالیت های گردشگری نیز در روستا افزایش پیدا کرده است و در حال حاضر 160 واحد بومگردی در استان فعالیت می کنند.
 وی یادآور شد: در بحث الحاق اراضی به روستا سهمی برای دهیاران برای ایجاد معابر در گرفته نمی شود و باید همچنین سهم فضای آموزشی، فرهنگی و غیره در بافت های که به روستا الحاق می شود در نظر گرفته شود.
 معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری گلستان تاکید کرد: سال گذشته پیرو تاکیدات استاندار حدود ۵۰ میلیارد تومان برای جبران خسارت های سیل روستاها به دهیاری های استان اختصاص یافت و همچنین ۵۰ میلیارد تومان نیز برای تاسیسات زیربنایی روستایی از طریق بنیاد مسکن به روستاها اختصاص پیدا کرد.
 غروای با بیان اینکه انتظار داریم هر چه سریعتر چارت سازمانی دهیاری ها ابلاغ شود، بیان کرد: در روستاها برخی ماشین آلات حمل پسماند، خودروهای آتش نشانی و ادوات عمرانی مورد نیاز است که باید اعتباراتی در این بخش اختصاص پیدا کند.

ارسال کننده خبر : معاونت هماهنگی امور عمرانی
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .