عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » بحران آب در استان با وجود 15 هزار حلقه چاه غیر مجاز تشدید شده است

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار:

بحران آب در استان با وجود 15 هزار حلقه چاه غیر مجاز تشدید شده است

بحران آب در استان با وجود 15 هزار حلقه چاه غیر مجاز تشدید شده است

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار گلستان گفت: با وجود کمبود آب در این استان، استحصال بی رویه از حدود 15 هزار چاه غیر مجاز برای مصارف کشاورزی باعث تشدید بحران شده است.

"علی اصغر طهماسبی" در حاشیه بازدید از تصفیه خانه فاضلاب گرگان در گفت و گوی خبری افزود: این در حالی است که شمار چاه های مجاز آب در گلستان حداکثر به 10 هزار حلقه می رسد و این نشان می دهد که چاه های غیرمجاز یکی از عوامل مهم و اصلی کم آبی در سفره های زیرزمینی استان است.

وی اظهار کرد: متاسفانه کشاورزان از این چاه ها برای مصارف کشاورزی و به خصوص شالی کاری و استحصال برنج که محصول پُرآبی می باشد استفاده می کنند که شیوه استفاده آنان غیرمتعارف و غیراستاندارد است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار ادامه داد: برای مقابله با این مسئله هماهنگی هایی با شرکت های آب و فاضلاب، دستگاه های نظارتی و قضایی انجام شده و البته تعدادی از چاه های غیرمجاز پلمپ شده است.

وی تصریح کرد: بقیه چاه ها نیز در حال مدیریت شدن است تا بتوانیم بانک اطلاعاتی منسجمی از چاه های غیرمجاز ایجاد و سپس برای پلمپ آن ها اقدام کنیم.

طهماسبی افزود: امسال ایران در چهاردهمین سال خشکسالی قرار دارد و استان گلستان نیز از این قائده مستثنی نیست و در برخی مواقع از بعضی استان ها وضعیت بحرانی تری دارد.

وی اظهار داشت: با توجه به این شرایط حساس و حیاتی استفاده بهینه بخصوص آب شرب تصفیه شده نیاز به فرهنگ سازی بیشتری دارد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار یادآور شد: این فرهنگ سازی باید در هر استان به شکل بومی در آید به همین دلیل در شورای راهبردی گلستان برنامه مدیریت آب با حضور کارشناسان، متخصصان و مسئولان مورد تأکید قرار گرفته است.

طهماسبی خاطرنشان کرد: سعی داریم با برنامه ریزی منسجم فرهنگ استفاده صحیح و بهینه از آب را ترویج دهیم تا در آینده دچار تشدید بحران نشویم.

وی در پایان با یادآوری اینکه تأمین آب نیاز به زحمت فراوان دارد و باید با استفاده بهینه قدر آن دانست، اظهار کرد: اگر آب های زیرزمینی و سطحی مدیریت نشود بدون شک در آینده ای نه چندان دور مشکلات جدیدی را پیش رو خواهیم داشت.


ارسال کننده خبر : معاونت سیاسی امنیتی اجتماعی
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .