عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » باید در کلیه سطوح به «آرامش اجتماعی» جامعه کمک کنیم

در پانزدهمین جلسه ی شورای اطلاع رسانی گلستان عنوان شد؛

باید در کلیه سطوح به «آرامش اجتماعی» جامعه کمک کنیم

 پانزدهمین جلسه ی شورای اطلاع رسانی استان گلستان با حضور رییس و اعضا شورا، روسای کمیته های تخصصی و جمعی از اهالی رسانه استان، صبح امروز(2 مهر ماه) در دفتر معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری گلستان برگزار شد. 

به گزارش روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان، در ابتدای جلسه عادله کشمیری مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان و دبیر شورا ضمن گرامیداشت چهل سالگی انقلاب اسلامی و  مرور مصوبات جلسه پیشین و قرائت جلسه ی پیش رو، برای آگاهی بیشتر اهالی رسانه ی استان، درباره ماهیت و نحوه فعالیت و روسای کارگروه های تخصصی شورای اطلاع رسانی استان( سیاسی، اجتماعی،بحران،زیربنایی) مطالبی را مطرح کرد.
سپس صداقت نیا از معاونت بهداشتی علوم پزشکی گلستان ضمن ارائه گزارش مبسوطی از وضعیت کرونا در استان، گفت: در حال حاضر شهرستان های آق قلا، ترکمن و گمیشان وضعیت سفید است و بقیه شهرستان ها از زرد، نارنجی تا قرمز هستند.
وی با تاکید بر تداوم اطلاع رسانی آگاهانه به مردم از سوی اهالی رسانه و ضرورت توجه مستمر به دستورالمعل های بهداشتی، گفت: عملکرد روزانه مردم در تغییر آمارها موثر است و انتظار می رود تا زمان پیدا شدن درمان قطعی این بیماری، همگان با تغییر شیوه ی زندگی، خطر ابتلا به بیماری در خود و  خانواده و جامعه را کاهش دهند.
وی همچنین در ادامه درباره شایعات منتشره درباره واکنس آنفولانزا، نحوه و زمان توزیع آن در سطح کشور و موارد مرتبط با این واکنش و کرونا  و پلاسما مورد نیاز مطالبی را مطرح داشت.
در ادامه «سید رضا قادری» مدیرکل بحران استان و رییس کمیته ی زیربنایی شورای اطلاع رسانی استان با اشاره به وقوع زلزله در منطقه رامیان، گزارشی از وضعیت و نحوه امدادرسانی، اسکان های اضطراری، برآوردهای خسارت ها و باز سازی های اصولی گزارشی را ارائه کرد.
سپس «عباس اغنامی» مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری گلستان و رییس کمیته اقتصادی شورای اطلاع رسانی گلستان درباره ی وضعیت نهاده های مورد نیاز طیور، وضعیت قیمت گذاری، نیازهای تولید کنندگان، ضرورت توجه و اقدام فوری برای رفع دغدغه های پیش آمده، مواردی را به سمع حاضران در جلسه رساند.
در ادامه ی پانزدهمین جلسه ی شورای اطلاع رسانی گلستان، تجری معاون اداره کل امور اجتماعی استانداری و عضو کمیته اجتماعی شورا، گفت: در این شورا در حال حاضر مسئله دسترسی دانش آموزان به برنامه شاد مطرح است و می کوشیم و انتظار داریم با کمک اهالی رسانه و  مسئولان و خیرین فرهنگی بتوانیم دغدغه های دانش آموزان را به حداقل برسانیم.
وی همچنین مطالبی را درباره اربعین حسینی و نمایشگاه اقتدار چهل به مناسبت چهل سالگی دفاع مقدس و نیز تامین اجتماعی مطرح کرد.
در ادامه جلسه «حمیدرضا ملک حسینی» مدیرکل سیاسی ، تقسیمات کشوری و انتخابات استانداری گلستان و رییس کمیته سیاسی شورای اطلاع رسانی استان ضمن ارائه پیشنهادی برای تشکیل کارگروه ذیل کمیته با محوریت امنیت روانی و رصد فضای مجازی، گزارشی از روند و برپایی انتخابات مجلس شورای اسلامی در منطقه غرب استان گلستان ارائه کرد.
در بخش پایانی جلسه «عبدالرضا چراغعلی» معاون سیاسی ، امنیتی و اجتماعی استانداری  گلستان و رییس شورای اطلاع رسانی استان،ضمن گرامیداشت چهل سالگی دفاع مقدس، گفت: چهل سال گذشت اما هنوز خاطرات شهدا ، جانبازان و ایثارگران و رزمندگان زنده است و الگویی برای ما در ادامه راه خواهد بود.
چراغعلی با تاکید بر اینکه باید در کلیه سطوح به «آرامش اجتماعی»  جامعه کمک کنیم، افزود: سایه سنگین تحریم و کرونا بر روی جامعه حس می شود و باید آگاهانه برای کم کردن دغدغه های اجتماعی در تمام حوزه ها تلاش کنیم.
وی با اشاره به برپایی چهارمین جلسه اربعین در استان و سخنان مقام معظم رهبری، گفت: با توجه به شیوع کرونا و ضرورت رعایت دستورالعمل های بهداشتی در سال جاری، پیاده روی اربعین به سمت کربلای معلی (عتبات عالیات) و نیز به سمت مشهد مقدس نخواهیم داشت.
وی با تاکید بر ضرورت توجه ویژه به ظرفیت فضای مجازی و رسانه ی ملی در اطلاع رسانی اربعین و رعایت دستورالعمل ها، گفت: ایستگاه هایی صلواتی با عنوان «مهر اربعین» در استان پیش بینی شده است.
چراغعلی در خاتمه با اشاره به اینکه ضروری است دانشگاه علوم پزشکی به طور مستمر با همراهی شورای اطلاع رسانی در خصوص کرونا نشست هایی با اهالی رسانه داشته باشند، گفت: جلسه آتی شورا به نشستی فوری با حضور مدیرکل آموزش و پرورش استان گلستان در خصوص برنامه شاد و نیازهای آموزشی دانش آموزان در ایام کرونا اختصاص خواهد یافت. 
یادآوری می شود در این جلسه دیگر اعضا درباره موضوعاتی چون کم شدن تبلیغات محیطی شهری در خصوص ویروس کرونا، ضرورت هدایت خیرین به سوی اهدا تجهیزات بهداشتی و نیز حمایت از دانش آموزان نیازمند، برپایی نشست های خبری با محوریت شفاف سازی و اطلاع رسانی آگاهانه مواردی را مطرح کردند.

نام دستگاه ارسال کننده خبر : اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .