عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » استانداری نقشی راهبردی در مواجهه با مسائل اجتماعی دارد

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار گلستان:

استانداری نقشی راهبردی در مواجهه با مسائل اجتماعی دارد

استانداری نقشی راهبردی در مواجهه با مسائل اجتماعی دارد

 معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار گلستان گفت: جایگاه استانداری در برخورد با مشکلات اجتماعی راهبردی است و دستگاه‌ها باید با نگاه سیاست‌گذاری در کارگروه‌ها ورود کنند.

احسان مکتبی صبح امروز در کارگروه فرهنگی و اجتماعی مناطق حاشیه نشین استان با بیان این مطلب، علت اساسی عدم حصول به نتیجه در حوزه های اجتماعی را کمی نبودن داده ها برشمرد و بر پرهیز از پراکندگی دستگاه‌ها و پرداختن به مفاهیم، اولویت بندی مسائل و برگزاری جلسات بصورت مسئله محور تاکید کرد و افزود: تعریف مسائل بر اساس اولویت‌های معلوم و تعریف حدود جغرافیایی و زمانی و کمی کردن داده ها می تواند از هدر رفت انرژی جلوگیری نماید، در غیر این صورت قرار گرفتن در یک سیکل فرسایشی باعث دلسردی و از دست رفتن روحیه و انگیزه عوامل خواهد شد.

وی خطاب به مدیران دستگاه‌های اجرایی تصریح کرد: خودتان را بازیابی کنید و مراقب بازنمایی های یاس آور باشید.

وی افزود: دستگاه‌های اجرایی بدلیل حساسیت موضوع و ضرورت اشرافیت، لازم است نسبت به معرفی یک کارشناس نخبه، خبره و ثابت اقدام نمایند و از اعزام نمایندگان جدید و خالی از ذهن به کارگروه‌ها خودداری نمایند.

معاون استاندار در پاسخ به یکی از مسئولین در خصوص فقدان امکانات مناسب، با اعتقاد به ضرورت وجود امکانات حداقلی تصریح کرد: ما با علم به محدودیت‌ها و تحریم‌ها مسئولیت قبول کرده ایم و باید فعالیت‌های خود را با توجه به شرایط موجود و بر اساس خط مشی ها و سیاست‌گذاری‌های ابلاغی به نحوی مطلوب مدیریت نماییم.

مکتبی در ادامه با پرداختن به ابعاد مختلف حاشیه نشینی تاکید کرد با توجه به اینکه حاشیه نشینی، مساله ای اجتماعی است یکی از راه‌های موفقیت در مقابله با حاشیه نشینی، آموزش و تقویت نهادهای مدنی است.

احسان مکتبی با بیان این مطلب که جلسه باید صرف تحلیل داده و یافتن راه حلی برای رفع مشکلات شود و نه بازگویی مسائل و گزارش‌ها، با پیشنهاد تغییر روال کارگروه و ارائه گزارشات دستگاهها به‌صورت مکتوب به اعضا تاکید کرد جلسات آتی صرفا به یافتن راه حل مشکلات و معرفی راهبردها پرداخته شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار با تاکید بر اصلاح روش‌ها بر اساس معیارهای فوق خاطرنشان کرد: جلسات کارگروه می بایست حداکثر هر 45 روز یکبار برگزار گردد و در جلسات پیشنهادات در خصوص حاشیه نشینی ارائه و کلیه دستگاه‌ها موظف‌اند نقطه نظرات و تحلیل‌های خود را نسبت به پیشنهادات ارائه شده به‌صورت مکتوب تا جلسه آتی به اداره کل اجتماعی تحویل نمایند.

 همچنین در این جلسه مدیر کل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری با تشریح آخرین وضعیت مناطق حاشیه نشین استان گفت: طرح شناسایی مناطق ویژه استان  با همکاری فرمانداری‌ها، شهرداری ها ،راه و شهرسازی و سایر دستگاههای ذیربط به روز رسانی شده است.

برهانی ادامه داد: بررسی مسایل و مشکلات پیرامونی برون رفت چالش های این مناطق نیاز  به طرح و برنامه های علمی و اجرایی با همکاری و هماهنگی کلیه دستگاهها دارد.
مدیرکل اجتماعی با ارائه گزارشی از وضعیت اعتبارات اختصاص یافته به مناطق حاشیه نشین به تبیین وظیفه مندی دستگاهها منطبق برمصوبات شورای اجتماعی کشور پرداخت و از زحمات دستگاههای فعال تشکر و قدردانی نمود.


استانداری نقشی راهبردی در مواجهه با مسائل اجتماعی دارد

  

استانداری نقشی راهبردی در مواجهه با مسائل اجتماعی دارد

 

استانداری نقشی راهبردی در مواجهه با مسائل اجتماعی دارد


ارسال کننده خبر : معاونت سیاسی امنیتی اجتماعی
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .