عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » کمیته نوغانداری و ابریشم‌بافی در استان گلستان تشکیل شد

در راستای تلاش برای ارتقا نوغانداری و ابریشم‌بافی در استان گلستان:

کمیته نوغانداری و ابریشم‌بافی در استان گلستان تشکیل شد

کمیته نوغانداری و ابریشم‌بافی در استان گلستان تشکیل شد

 در نشستی با حضور معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار گلستان، مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان و دستگاه‌های اجرایی مرتبط، کمیته نوغانداری و ابریشم‌بافی در راستای تلاش برای ارتقا این حوزه در استان گلستان تشکیل شد.

به گزارش روابط‌عمومی و امورفرهنگی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گلستان، این جلسه یکشنبه ۲۱ دی‌ماه ۹۹ با حضور ابراهیم کریمی معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری گلستان، عباس اغنامی مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری، احمد تجری مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان، مریم حاجی‌ابراهیمی معاون صنایع‌دستی، ادارات کمیته امداد امام خمینی(ره)، تعاون، کار و رفاه اجتماعی، صنعت، معدن و تجارت، جهاد کشاورزی استان در استانداری گلستان برگزار شد.
ابراهیم کریمی معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری گلستان در این جلسه گفت: پیشنهاد تشکیل کمیته نوغانداری و ابریشم‌بافی در کمیته اشتغال و سرمایه‌گذاری استان مطرح و تایید شده است.
او خاطرنشان کرد: کمیته نوغانداری و ابریشم‌بافی در کارگروه اقتصادی استان گلستان به شکل حمایتی و ویژه دیده شود.
معاون استاندار گلستان بیان کرد: بسته زنجیره‌ای برای سرمایه‌گذاری در حوزه نوغانداری و ابریشم‌بافی استان گلستان تهیه شود.
او تصریح کرد: ظرفیت‌های حوزه صنایع‌دستی، گردشگری، ظرفیت تولید محصولات ابریشمی و شهرها و روستاهای ملی صنایع‌دستی زمینه‌ای برای تقویت نوغانداری و ابریشم‌بافی استان خواهد بود.
کریمی گفت: دهیاران روستاهای دارای ظرفیت نوغانداری و ابریشم‌بافی برای توسعه این حوزه همراهی و همکاری کنند.
در ادامه این نشست احمد تجری مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گلستان گفت: استان گلستان جزو پنج استان نوغانداری و ابریشم‌بافی در کشور است.
او خاطرنشان کرد: سه پرونده از استان گلستان کاندیدای شهر و روستاهای ملی ابریشم‌بافی و نوغانداری است.
مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گلستان بیان کرد: در استان هنرمندان بسیاری در حوزه ابریشم‌بافی فعال هستند و برای رفع مشکلات این هنرمندان تعامل و همکاری دستگاه‌های اجرایی استان اهمیت بالایی دارد.
او گفت: با توجه به ظرفیت استان در نوغانداری و ابریشم‌بافی و لزوم تامین مواد اولیه با کیفیت برای هنرمندان و صنعتگران این رشته، هیئت کارشناسی متشکل از معاونت صنایع‌دستی استان با همکاری جهاد کشاورزی از نمونه‌های موفق کشور در حوزه نوغانداری و ابریشم‌بافی بازدید کردند تا با بهره‌گیری از تجربیات توسعه نوغانداری در سایر نقاط، زمینه رونق اقتصادی هنرمندان استان را فراهم سازیم.
تجری بیان کرد: برای سرعت در پیشرفت اقدامات دو یا سه شهر و روستای استان به‌عنوان پایلوت طرح توسعه نوغانداری و ابریشم‌بافی انتخاب شود.
در این جلسه طرح پیشنهاد کمیته نوغانداری و ابریشم‌بافی و بازدیدهای تیم کارشناسی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی و جهادکشاورزی به استان‌های خراسان رضوی و شمالی ارائه شد.

کمیته نوغانداری و ابریشم‌بافی در استان گلستان تشکیل شد


نام دستگاه ارسال کننده خبر : اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان گلستان
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .