عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » راهبرد استانداری گلستان حمایت از خانه های هلال و اطلاع‌رسانی صحیح است


راهبرد استانداری گلستان حمایت از خانه های هلال و اطلاع‌رسانی صحیح است

راهبرد استانداری گلستان حمایت از خانه های هلال و اطلاع‌رسانی صحیح است

 معاون سیاسی امنیتی و انتظامی استاندار گلستان اظهار کرد: تلاش استانداری گلستان حمایت از خانه های هلال و در مسیر هم افزایی رسانه ها در عین رعایت امانتداری در جهت آرام کردن روح و روان شهروندان است.

احسان مکتبی در دیدار با مدیرکل روابط عمومی هلال احمر کشور با بیان این مطلب و با برشمردن خصوصیات استان گلستان افزود علیرغم اینکه در دهه اخیر مردم این استان درگیر بلایای طبیعی متعددی بوده اند اما به جهت وجود اقوام و تنوع فرهنگی از هر قوم و آئینی که وارد گلستان شوند احساس آرامش می کنند چرا که احتمالا وجه مشترکی خواهند یافت.

وی در اهمیت هلال احمر گفت: هلال احمر یک نهاد فراتر از قوم و آیین و مذهب و پایبند به اصول انسانی بر طبق آخرین استانداردهای تعریف انسانیت است که بدون توجه به قبیله و آیین و مذهب و گویش و لهجه خدمت به نوع انسان در آن جاریست.

مکتبی در بخشی دیگر در اهمیت اطلاع‌رسانی گفت: ممکن است حقیقت این باشد که ده‌ها رفتار مناسب و عملکرد دقیق و حرفه ای صورت بگیرد ولی بدلیل عدم اطلاع‌رسانی و یا بازنمایی نادرست، در ذهن شهروندان چیزی خلاف واقع نقش بندد. وی ادامه داد چه بسا یک نهاد یا سیستم به شدت ناتوان و ضعیف، عملکرد سست خود را با بازنمایی مبالغه آمیز در اذهان شهروندان به شدت توانمند بنمایاند لذا صحت این بازنمایی در ذهن شهروندان معلول عملکرد نهادهای اطلاع‌رسانی است. وی افزود اگر نگوییم که نهادهای اطلاع‌رسانی از نهادهای عامل مهمتر هستند نمی توان گفت که از جایگاه کمتری برخوردار است کمااینکه به اعتقاد بنده از اهمیت بیشتری هم برخوردار است.

معاون استاندار با بیان این مطلب که در فرهنگ و ادب سه عنصر مقدس تولید کننده اثر، خود اثر و مخاطب وجود دارد که مخاطب از همه صاحب ارج تر است و با اشاره به اینکه در دنیای مدرن مخاطب افرادی هستند که همه اطلاعات در دسترسشان است گفت امروز، در اقصی نقاط کره جغرافیایی هر آنکه گوشی اندرویدی دارد مخاطب است و می‌تواند قضاوت کند و می‌تواند اطلاعات دریافت کند و می‌تواند اطلاعات ارسال کند و این دشواری کار اطلاع‌رسان‌ها را دوچندان کرده است و لازم است که مدام در حال به روزرسانی و کارپژوهشی و تولید محتوای فخیم و فصیح و بلیغ باشند.

 احسان مکتبی بار دیگر با اشاره به اینکه دنیای مدرن دنیای اطلاع‌رسانی حرفه ایست، تاکید کرد اطلاع‌رسانی صحیح آنست که در اندازه‌ایکه فعالیت می کنیم باید تلاش کنیم چیزی که در اذهان مخاطبان نقش می‌بندد چیزی کمتر از واقع نباشد. وی خاطر نشان شد: بنابر دلایل فوق، مجموعه های اطلاع‌رسانی باید جمعی از نخبه ترینها و حرفه ای ترینها و توانمند ترینها باشند.

 معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار گلستان با اذعان به اعتقاد به مبانی هلال احمر و اینکه اطلاع‌رسانی نیز از تخصص های وی بوده است، تصریح کرد در دغدغه های هلال احمر در ایجاد خانه های هلال، برگزاری مانور مشترک بین دستگاهها و هم افزایی رسانه ها کمک خواهیم کرد و ایضا در عین اینکه معتقدیم اطلاعات باید درست و دقیق در اختیار مخاطبان قرار گیرد تلاش می کنیم راهبرد گلستان در مسیر هم افزایی رسانه ها در جهت آرام کردن روح و روان شهروندان باشد.


راهبرد استانداری گلستان حمایت از خانه های هلال و اطلاع‌رسانی صحیح است


ارسال کننده خبر : معاونت سیاسی امنیتی اجتماعی
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .