عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » انتخابات نفس عمیق مردمسالاری است


انتخابات نفس عمیق مردمسالاری است

انتخابات نفس عمیق مردمسالاری است

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری گلستان در نشست با انجمن اسلامی فرهنگیان با بیان این مطلب که معلمان در حکومت مردمسالاری دینی موثرترین افراد در پیشبرد و اصلاح امور هستند؛ گفت : بعد از پیامبر، ائمه، اولیاءالله و اخیار، انسانهای خردمند برگزیده می شوند تا با خرد جمعی امورات را پیش برند. بر این اساس معلمان بواسطه اینکه همچون پیامبران مدام در حال تربیت انسانها و تاثیر گذاری هستند، مناسبترین بندگان خداوند در تدبیر امور هستند.

 احسان مکتبی با بیان این مطلب که علیرغم انقلاب برای مقابله با بی عدلتی هنوز درگیر بازتولید بی عدالتی هایی هستیم  با اشاره به آیه "نَفَخْتُ فِيهِ مِنْ رُوحِي" قدرت مردم را برگرفته از قدرت خداوند دانست و افزود بواسطه این قدرت خدادادی است که انسان می‌تواند تغییر ایجاد کند.
 مکتبی بر اساس فتوای علمای بزرگ نجف در دوران مشروطه و  کتاب تنزیه المله آیت الله نائینی و دیدگاه‌های امام راحل  دموکراسی را دارای پشتوانه دینی و اعتقادی دانست و با اشاره به اینکه از ملزومات حکومت مردم سالار، برگزاری انتخابات است تصریح کرد: انتخابات به منزله تنفس دموکراسی است به این جهت  نیاز به تنفس عمیق در بستر مردمسالاری داریم  و باید در صیانت آن بکوشیم.
 معاون سیاسی استاندار در پایان با اشاره به اینکه برخی منفعت را در این می بینند که مردم _ این صاحبان نمايندگي خداوند و جانشین خداوند بر روی زمین _ از حق خدادادی و منطقی خود استفاده نکنند، مسئولیت این روشنگری را سنگین و با معلمان دانست و از انها خواست  در این مسیر بکوشند.
  لازم به ذکر است در ابتدای جلسه هر یک از اعضا دغدغه ها و نقطه نظرات خود را به بحث گذاشتند.

انتخابات نفس عمیق مردمسالاری است

 

انتخابات نفس عمیق مردمسالاری است

 

انتخابات نفس عمیق مردمسالاری است


ارسال کننده خبر : معاونت سیاسی امنیتی اجتماعی
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .