عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » بالا بودن تعرفه های گمرکی یکی از عوامل مؤثر در قاچاق کالا است

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار:

بالا بودن تعرفه های گمرکی یکی از عوامل مؤثر در قاچاق کالا است

بالا بودن تعرفه های گمرکی یکی از عوامل مؤثر در قاچاق کالا است

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار گلستان گفت: بالا بودن تعرفه های گمرکی، یکی از عوامل مؤثر قاچاق کالا در کشور است.

"علی اصغر طهماسبی" در اولین جلسه کمیسیون برنامه ریزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان در سال جاری اظهار کرد: سودآوری بالای قاچاق کالا، کیفیت پایین و قیمت بالای برخی از کالاهای مشابه تولید داخل و محرومیت و عدم اشتغال جوانان در نواحی مرزی از دیگر عوامل مهم در انجام قاچاق کالا و ارز در کشور می باشد.

دبیر کمیسیون برنامه ریزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان ادامه داد: قاچاق کالا و ارز از یک سو درآمدهای گمرکی و مالیالتی کشور را کاهش داده و از سوی دیگر سبب خروج بی حاصل ارز، فرار گسترده سرمایه، افزایش بیکاری و کاهش تولیدات صنعتی داخلی می شود.

وی بیان کرد: خوشبختانه ما در استان گلستان مبادی ورودی و خروجی قاچاق کالا همانند برخی از استانهای مرزی نداریم و این موضوع در گلستان بیشتر در بحث عرضه مطرح است و نیاز به کار فرهنگی و فرهنگ سازی بیشتری دارد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار افزود: طبق بررسی های بعمل آمده بیشترین کالای قاچاق مصرفی در گلستان، از تهران به استان ما می آید که باید در حوزه نظارت و بازرسی ها دقت عمل بیشتری صورت گیرد.

طهماسبی در پایان با تأکید بر ارتقاء فرهنگ مصرف در جامعه گفت: بسیاری از کالاهایی که بصورت قاچاق وارد کشور می شود کالای مصرفی بوده که مشابه ایرانی آن نیز با کیفیت به مراتب بالاتری موجود است، لذا بایستی برای ارتقاء مصرف کالاهای تولید داخل فرهنگسازی از طریق رسانه های گروهی بویژه صدا و سیما صورت گیرد.

بالا بودن تعرفه های گمرکی یکی از عوامل مؤثر در قاچاق کالا است


ارسال کننده خبر : معاونت سیاسی امنیتی اجتماعی
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .