عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » از زن مدیر سرپرست خانوار نمونه ملی تجلیل شد

با حضور مدیر کل بانوان و خانواده استانداری گلستان:

از زن مدیر سرپرست خانوار نمونه ملی تجلیل شد

از زن مدیر سرپرست خانوار نمونه ملی تجلیل شد

طی نشستی مدیر کل بانوان و خانواده استانداری گلستان مدیر کل با کارکنان خانم آموزش فنی و حرفه ای استان دیدار و گفتگو کرد.

در این نشست که به منظور تجلیل ازخانم کلثوم جزی مدیر آموزشگاه فنی و حرفه ای آزاد طراحی و دوخت نگار به عنوان مدیر زن سرپرست خانوار منتخب ملی که در دوازدهمین جشنواره امتنان از زنان کارگر و سرپرست خانوار مفتخر به دریافت لوح تقدیر از سوی وزیر ، رفاه ، کار و تعاون گردید برگزار شد، مدیر کل دفتر امور زنان و خانواده استان نیز ضمن تقدیر از زحمات مجموعه آموزش فنی و حرفه ای در راستای توانمند سازی بانوان گفت: ضروری است ادره کل آموزش فنی و حرفه ای در راستای اشتغالزايي آموزش هاي بازار محور(آموزش، تولید، بازاریابی و فروش)، توانمندسازي زنان خانه دار در ابعاد فرهنگی، اجتماعي، فردی و خانوادگی، توانمندسازي زنان در مناطق محروم، دانشجويان و فارغ التحصيلان زن و زنان درمعرض آسيب و آسيب ديده اجتماعي تلاش نماید.

وی حرفه آموزی برای زنان را از ضروریات جامعه عنوان کرد و گفت : کشت گیاهان دارویی و ارگانیک، قالیبافی ,تابلو فرش، طلا و جواهر، تراش و فرآوری سنگ‌های قیمتی و نیمه قیمتی،صنعت پوشاک صنايع دستي چرم، صنايع غذايي و برندسازي، بازاريابي و بازارسازي می تواند از حرفه هاي الويت دار آموزش هاي بازار محور در حوزه زنان باشد.

فائزه عبداللهی رشد یافتگی جوامع را منوط به افزایش زنان مهارت آموخته در کنار مردان دانست و خاطر نشان کرد : همیشه نیاز به آموزش فنی و حرفه ای به عنوان نجات بخش آحاد بسیاری از افراد جامعه وجود داشته و این انتظار هر روز بیشتر می شود .

وی یاد آور شد : آموزش با ارائه خدمات مشاوره و ساماندهی و اشتغال زایی حرفه آموزان ,آشنایی با استاندارها ی ملی و قوانین مقررات مربوطه زمینه بازاریابی تولیدرا فراهم می سازد.

عبداللهی تاکید کرد : لازم است دردستور برنامه های آموزشی به موضوعاتی چون شبکه سازی و استاندارسازی و الزامات حوزه صادرات و واردات پرداخته شود.

وی افزود: حرفه آموزی با ایجاد کسب و کار پایدار اشتغال, زمینه توسعه فعالیت ها ی خودرا در اذهان عمومی ارتقاء داده است.

مدیر کل بانوان و خانواده استانداری با بیان اینکه آنچه ما را به سوی ارتقاءپیش می برد کسب دانش توام با حرفه آموزی است گفت : در فعالیت های مختلف در حوزه شهرداریها شاهد بودیم افرادی موفق تر بودن که همزمان با انتقال به تحصیل به حرفه آموزی رو آوردند .

 


ارسال کننده خبر : اداره کل دفتر امور زنان و خانواده
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : banovan
  • بازدید : 1466
  • کد خبر : 8973