عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » خشکسالی در گلستان از مرز تهدید عبور کرده است

مدیر کل مدیریت بحران استان گلستان:

خشکسالی در گلستان از مرز تهدید عبور کرده است

خشکسالی در گلستان از مرز تهدید عبور کرده است

مدیرکل مدیریت بحران استان گلستان گفت: خشکسالی در گلستان از مرز تهدید گذر کرده و به عنوان یکی از پدیده‎‎های طبیعی، این استان شمالی را تحت تاثیر خود قرار داده است.

 صادق‎علی مقدم امروز در گفت‎وگوی خبری با پایگاه اطلاع‎رسانی مدیریت بحران استان گلستان اظهار کرد: اگرچه به نظر می‎رسد، بارندگی های امسال در کاهش اثرات خشکسالی موثر باشد، اما در واقع به دلیل پراکندگی بارش، اقلیم چندگانه و فقر منابع زیرزمینی  استان این مشکل همچنان به قوت خود باقی است .

وی خاطرنشان کرد: با توجه به تغییرات جوی طي سالهاي اخير و فقدان مدیریت مناسب منابع آبی، آینده این منابع حیاتی در گلستان نگران کننده است.

 به گفته مقدم: کاهش این نگرانی مستلزم برنامه‎ریزی و سیاست کاری مبتنی بر علم، پژوهش کاربردی و برنامه دانش بنیان است.

وی  با اشاره به خشکسالی به عنوان یک مشکل جدی برای کشور افزود: وضعیت پیش‎رو به واسطه کمبود بارندگی و پراکنش نامناسب بارش، بخش‎های مختلف استان از جمله کشاورزی و آب شرب مردم را دچار مشکل کرده است.

دبیر شورای هماهنگی مدیریت بحران استان گلستان ادامه داد: در این شرایط به نظر می‎رسد سیاست کلی باید سیاست سازگاری باشد تا بر اساس آن برنامه راهبردی برای مواجهه با این تهدید طبیعی ترسیم کرد.

مقدم با تاکید بر توجه جدی به موضوع خشکسالی در استان ادامه داد: در کارگروه تخصصی خشکسالی در استان نیز به نتیجه رسیدیم، برنامه‎های دانش‎بنیان در دستور کار قرار گرفته و برنامه‎هایی علمی نیز در حال تدوین است.

 


ارسال کننده خبر : اداره کل مدیریت بحران
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : havades
  • بازدید : 998
  • کد خبر : 9138