عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » پایش مزارع و جنگل‎های گلستان تداوم یابد

مدیر کل مدیریت بحران گلستان:

پایش مزارع و جنگل‎های گلستان تداوم یابد

پایش مزارع و جنگل‎های گلستان تداوم یابد

مدیر کل مدیریت بحران استان گلستان با اشاره به احتمال بارش باران طی روزهای آینده گفت: با وجود تغییرات جوی و احتمال بارندگی، بهتر است پایش مزارع و جنگل‎های استان همچنان تداوم یابد.

صادق‎علی مقدم در گفت و گو با پایگاه اطلاع رسانی مدیریت بحران استان گلستان اظهار کرد: طی چند روز گذشته با افزایش دما و تداوم خشکسالی در استان، بسیاری از مزارع گندم و سفال‎های به جا مانده در آن طعمه حریق شده‎اند.

وی ادامه داد: با وجود اطلاعیه این اداره کل و تاکید بر پایش این عرصه‎های کشاورز، هنوز اخباری از حریق در این مزارع دریافت می‎شود که نگران‎کننده است.

مقدم خاطرنشان کرد: این حریق‎ها بیشتر در مناطق شرقی و شمال استان روی داده هرچند یک آتش‎سوزی بزرگ 200 هکتاری نیز در آق‎قلا به وقوع پیوسته است.

وی با اشاره به تداوم پایش در مزارع گندم استان تصریح کرد: این شرایط باید تا پایان برداشت گندم در استان تداوم داشته باشد.

دبیر شورای هماهنگی مدیریت بحران استان همچنین بر هوشیاری دستگاه‎های منابع طبیعی و محیط زیست برای پایش و پیشگیری از حریق احتمالی در عرصه‎‎های منابع طبیعی و جنگلهای استان تا پایان فصل گرما تاکید کرد.

مقدم با اشاره به پیش‎بینی هواشناسی استان مبنی بر کاهش دما و بارش باران از اواخر روز یکشنبه اضافه کرد: امیدواریم با تغییر اوضاع جوی و وقوع بارش‎ از اواخر روز یکشنبه هفته جاری، شرایط مناسب طبیعی برای جلوگیری از آسیب به مزارع کشاورزان و منابع طبیعی استان فراهم شود.

وی ابراز امیدواری کرد: با بارش باران و افزایش رطوبت، آستانه تحریک پذیری مزارع گندم و عرصه‎های منابع طبیعی استان کاهش یابد.


ارسال کننده خبر : اداره کل مدیریت بحران
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : havades
  • بازدید : 1222
  • کد خبر : 9511