عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » در گلستان بیش از 350 مجموعه‌ی قرآنی فعالیت می‌کنند

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار در نشست خبری چهاردهمین دوره آزمون سراسری حفظ کل قرآن :

در گلستان بیش از 350 مجموعه‌ی قرآنی فعالیت می‌کنند

در گلستان بیش از 350 مجموعه‌ی قرآنی فعالیت می‌کنند

 

 معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار گفت : بنا به مجوزاتی که از سازمان‌های ذی‌ربط صادر شده است بیش از 350 مجموعه قرآنی در گلستان مشغول فعالیت هستند که امیدواریم با توجه بیشتر هم از لحاظ کمیت و هم از لحاظ کیفیت زمینه گسترش فرهنگ قرآنی در استان بیشتر شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان : سید علی مهاجر در نشست خبری چهاردهمین دوره آزمون سراسری حفظ کل قرآن، ضمن قدردانی از متولیان برگزاری این برنامه اظهار داشت : مطمئنا نسبت به قرآن و جامعه‌ی قرآنی کوتاهی شده است. در دولتی که مدعی مردمی و انقلابی بودن است باید نقش آفرینی مسئولان نسبت به آموزه‌های دینی و قرآنی بیشتر باشد.

 وی افزود : گمشدگی جامعه‌ی امروز این است که از مسیر قرآن فاصله گرفته است ، این برنامه‌ها می‌تواند بهانه‌ای باشد که توجه و تمرکز بیشتر به این امر داشته باشیم، مطمئنا کسی که با نگاه قرآنی رشد پیدا کرده باشد می‌تواند عامل‌تر به آن باشد و بهتر می‌تواند جامعه را رشد دهد. تمرکز به این امر موجب عاقبت بخیری متولیان و مطمئنا جامعه خواهد شد.

معاون استاندار بیان داشت : قاعدتا هر چقدر این مجموعه‌ها بیشتر و بهتر به فعالیت بپردازند، هر چقدر هزینه‌ها و برنامه‌ریزی‌ها به سمت مباحث قرآنی به عنوان شاخص موضوعات فرهنگی باشد، دغدغه‌ها و هزینه‌های ما در بزه‌های اجتماعی کاسته خواهد شد.

سید محمود چاوشی، مدیر عامل مؤسسه مهد قرآن کشور در این نشست بیان داشت: فعالیت‌های مهد قرآن کشور از سال ۱۳۷۱ با هدف ترویج فرهنگ قرآنی زیر نظر اساتید قرآنی از جمله آیت‌الله فومنی حائری و خیرین قرآنی تاسیس شده است.

وی ادامه داد : مهد قرآن علاوه بر استمرار فعالیت‌های مختلف قرآنی برگزاری آزمون‌های سراسری حفظ قرآن به همراه تدبر، ترجمه و تفسیر را در دستور کار قرار داده که امسال توانستیم چهاردهمین دوره آزمون‌های حفظ را به میزبانی گلستان برگزار کنیم.

گفتنی است: چهاردهمین دوره آزمون سراسری حفظ کل قرآن همراه با ترجمه، تدبر و تفسیر تحت عنوان «ترنم وحی» ویژه حافظان کل عضو مؤسسه مهد قرآن از سراسر کشور از ۹ آذر در سالن جلسات هتل گردشگری ناهارخوران گرگان آغاز و در دو روز متوالی با حضور حفاظ از سراسر کشور برگزار می شود.


در گلستان بیش از 350 مجموعه‌ی قرآنی فعالیت می‌کنند

 

در گلستان بیش از 350 مجموعه‌ی قرآنی فعالیت می‌کنند

 

در گلستان بیش از 350 مجموعه‌ی قرآنی فعالیت می‌کنند


ارسال کننده خبر : معاونت سیاسی امنیتی اجتماعی
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .