عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » گردشگری بهترین فرصت سرمایه‌گذاری در استان گلستان

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری گلستان تاکید کرد؛

گردشگری بهترین فرصت سرمایه‌گذاری در استان گلستان

 گردشگری بهترین فرصت سرمایه‌گذاری در استان گلستان

 معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری گلستان در نشست هماهنگی حضور استان در نمایشگاه بین‌المللی گردشگری و صنایع وابسته تهران گفت: با توجه به ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های بی‌نظیر و منحصربه‌فرد استان گلستان در حوزه گردشگری، بهترین فرصت سرمایه‌گذاری استان در بخش گردشگری است و رویدادهای ملی و بین‌المللی همچون نمایشگاه گردشگری تهران می‌تواند فرصت بسیار مناسبی برای عرضه بسته‌های سرمایه‌گذاری گردشگری استان باشد.

به‌گزارش روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گلستان، سیدمهدی مهیائی در جلسه هماهنگی حضور استان در نمایشگاه گردشگری و صنایع وابسته تهران که با محمدجواد ساوری مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان گلستان، مدیران‌کل و نمایندگان دستگاه‌های اجرایی مرتبط در استانداری گلستان و با حضور ویدئوکنفرانسی فرمانداران، شهرداران و روسای شورای اسلامی شهرهای استان، برگزار شد، گفت: استان گلستان جزو 10 استان اول کشور به لحاظ برخورداری از ظرفیت‌ها است اما متأسفانه به لحاظ شاخص‌های توسعه‌ای در رده‌های انتهایی قرار دارد.
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری گلستان تصریح کرد: راه برون‌رفت از بسیاری از چالش‌هایی چون تولید ناخالص پایین، پایین بودن نرخ درآمد سرانه و... که در استان با آن مواجه هستیم، سرمایه‌گذاری است. این سرمایه‌گذاری با اعتبارات محدود دولتی قابل‌اجرا نیست و باید به دنبال جذب سرمایه‌گذاری بخش خصوصی باشیم.
وی تأکید کرد: با توجه به ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های بی‌نظیر و منحصربه‌فرد استان در حوزه گردشگری، بهترین فرصت سرمایه‌گذاری استان در بخش گردشگری است.
مهیائی با اشاره به حضور استان در نمایشگاه گردشگری تهران، گفت: برای معرفی شایسته ظرفیت‌های استان و عرضه بسته‌های سرمایه‌گذاری در نمایشگاه گردشگری تهران، شهرداری‌های سطح استان فرصت‌های شهر را شناسایی و ضمن اولویت‌بندی، با تائید فرمانداران به اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اعلام کنند.
وی بیان کرد: تلاش خواهیم کرد تا بسته‌های سرمایه‌گذاری حوزه گردشگری را در کارگروه ویژه سرمایه‌گذاری استان مطرح و با اخذ مصوبه و اجرای اقدامات قانونی آن، زمینه را برای جلب و ترغیب سرمایه‌گذاران ملی در استان تسهیل کنیم.
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری گلستان در ادامه با تأکید بر اهمیت این رویداد ملی برای معرفی استان، خاطرنشان کرد: حضور فعال شهرداری‌های سطح استان در نمایشگاه گردشگری تهران و معرفی بسته‌های سرمایه‌گذاری استان، توسط دفتر امور شهری و شوراهای استانداری ارزیابی خواهد شد.
وی بیان کرد: با توجه به تأکیدات استاندار گلستان مبنی بر تقویت و معرفی توانمندی‌های مناطق روستایی سطح استان، اداره‌کل امور روستایی و شوراهای استانداری در بخشی اختصاصی فرصت‌های سرمایه‌گذاری روستاهای استان را معرفی کند.
مهیائی اضافه کرد: بافت تاریخی استرآباد(گرگان) ظرفیت خوبی است که می‌تواند در نمایشگاه تهران به‌عنوان نخستین بافت تاریخی ثبت ملی شده در سطح کشور معرفی و بسته‌های سرمایه‌گذاری آن ارائه شود.
وی اظهار امیدواری کرد استان گلستان با همکاری دستگاه‌های اجرایی و خدمات‌رسان سطح استان با حضوری هر چه باشکوه‌تر در نمایشگاه گردشگری و صنایع وابسته تهران حضور یابد و معرفی شایسته‌ای از ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های استان داشته باشیم.
شانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری و صنایع وابسته تهران 18 لغایت 21 بهمن‌ماه سال جاری در تهران برگزار خواهد شد.
نام دستگاه ارسال کننده خبر : اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان گلستان
تأیید کننده خبر : کارشناس1
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .