عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » اي رشته ي چادرت مرا دستاويز/ به مناسبت ميلاد حضرت زهرا(س) و روز بزرگداشت مادر


اي رشته ي چادرت مرا دستاويز/ به مناسبت ميلاد حضرت زهرا(س) و روز بزرگداشت مادر

اي رشته ي چادرت مرا دستاويز/  به مناسبت ميلاد حضرت زهرا(س) و روز بزرگداشت مادر

 اي رشته ي چادرت مرا دستاويز دامن مکش از کرم زدستم، زهرا(س)
فاطمه(س) به دنيا آمد تا نور باشد به جاي ظلمت، فاطمه آمد تا خوبي ها دو چندان شود، فاطمه(س) آمد تا مادر پدرش باشد، فاطمه(س) آمد تا همسر علي(ع) باشد، فاطمه(س) آمد تا مادر حسن(ع) و حسين(ع) و زينب(س) باشد تا مادر ولايت باشد، فاطمه(س) آمد تا خوبي رواج پيدا کند، فاطمه(س) آمد تا ما مادري به مهرباني او داشته باشيم.
فاطمه(س) به دنيا آمد تا دنيا بهتر شود
سال پنجم بعثت، موقع وضع حمل، خديجه فرستاد پي چند تا از زن‌هاي قريش اما، هيچ‌کدام حاضر نشدند بيايند. پيغام داده بودند:”آن روز که به تو گفتيم با محمد ازدواج نکن، براي حالا بود.”
خديجه از درد به خود مي‌پيچيد که چند تا زن وارد اتاق شدند. نشستند اطراف رخت‌خواب. چهار زن گندم‌گون، بلندبالا و باوقار. خديجه بهت‌زده نگاه مي‌کرد، يکي از آن‌ها گفت:” نترس! ما از طرف خدا براي کمک به تو آمده‌ايم من ساره، همسر ابراهيم هستم، آن يکي آسيه، دختر مزاحم، است. سمت راستي، مريم دختر عمران و مادر عيسي است. نفر چهارم کلثم، خواهر موسي است.”
کمک کردند فاطمه به دنيا آمد، با آب کوثر او را غسل دادند. نوزاد به حرف آمد:” أشهد آن لااله‌الا‌الله و أن أبي رسول‌الله سيد‌الانبياء و أن بعلي سيد الاوصياء و ولدي ساده الاسباط.”
به همه‌ي زنان بهشتي سلام کرد، هر کس را با اسمش.
***
صدتا شتر سياه آبي‌چشم که يارشان پارچه‌هاي کتاني اعلاي مصري باشد با ده‌هزار دينار طلا، مهر فاطمه مي‌کنم، او را به من بدهيد. عبدالرحمن‌بن‌عوف مي‌گفت. پيامبر ناراحت شد، رو کرد به او گفت:” فاطمه هنوز کوچک است. تازه انتخاب همسر او با خداست.”
همان جوابي بود که به ابوبکر، عثمان و عمر هم داده بود.
***************************
مسجد جاي نشستن نداشت، پر شده بود از زن و مرد. قرار بود عقد پسرعمو و دخترعمو خوانده شود. عقد علي‌بن‌ابي‌طالب و فاطمه دختر محمدرسول‌خدا. همهمه‌اي بود. پيامبر شروع کرد به صحبت. همه ساکت شدند.
قبل از خواندن خطبه گفت:” اين افتخار فقط مال فاطمه است که صيغه‌ي عقدش را جبرئيل پيشاپيش خوانده. روبه‌روي صف ملائکه توي آسمان چهارم.”
***************************
اول ازدواجشان بود. دونفري آمدند پيش رسول‌خدا، کارهاي خانه‌شان را قسمت کنند. کارهاي توي خانه شد مال فاطمه و کارهاي بيرون مال شوهرش.
فاطمه گفت:” خدا مي‌داند چه‌قدر من از اين تقسيم خوش‌حالم.”
***************************
پدرش را صدا مي‌زد:” رسول‌الله.” آيه نازل شده بود که رسول‌خدا را مثل وقتي که يکديگر را صدا مي‌زنيد، خطاب نکنيد. سه‌بار که اين‌طور صدا زد، پيامبر ناراحت شد. گفت:” فاطمه جان! اين آيه درباره‌ي تو و خانواده‌ تو و نسلت نيست. تو از مني و من از تو. دل من زنده مي‌شود از اين که تو بگويي يا ابت. خدا هم خوش‌حال مي‌شود.”

 

دعاهاي روزانه حضرت زهرا(س)حضرت فاطمه(س) براي همه روزهاي هفته دعايي دارند، ما دعاي امروز يعني چهارشنبه حضرت را به شما تقديم مي کنيم:
دعاي روز چهارشنبه
حفاظت و سترقالَتْ فاطِمَةُ(س) في دُعائِها يَوْمَ الْاَرْبَعاءِ:
«اَللّهُمَّ احْرُسْنا بِعَيْنِکَ الّتي لاتَنامُ وَ رُکْنِکَ الَّذي لايُرامُ وَ بِاَسْمائِکَ الْعِظامِ، وَ صَلِّ عَلي مُحَمَّدٍ وَ آلِهِ وَ احْفَظْ عَلَيْنا ما لَوْ حَفِظَهُ غَيْرُکَ ضاعَ
وَ اسْتُرْ عَلَيْنا ما لَوْ سَتَرَهُ غَيْرُکَ شاعَ. وَ اجْعَلْ کُلَّ ذلِکَ لَنا مِطْواعاً اِنَّکَ سَميعُ الدُّعاءِ قَريبٌ مُجيبٌ»|1
ترجمه
خدايا! تو ما را در حراست و حفظ خودت قرار بده، با آن چشمي که نميخوابد و با آن نيرويي که مغلوب نميشود و با آن اسماء و نام‌هاي بزرگي که تو داري ما را حفظ و حراست کن. خدايا! بر محمّد وآلش درود فرست.
خدايا! تو براي ما حفظ و نگهداري کن. آنچه را که اگر غير تو بخواهد حفاظتش کند، ضايع شود. و بپوشان بر ما، آنچه را که اگر غير تو بخواهد بپوشاند، آشکار شود. خدايا از اين حفظ و ستر خود براي ما وسيله‌اي در راه اطاعت خودت قرار بده. که تو خواستهها را مي‌شنوي و نزديک هستي و جوابگو.

 

روز بزرگداشت مقام مادر
وقتي اسم مادر را مي شنوي ياد چه چيزهايي مي افتي؟ ياد خوبي، مهرباني، خستگي، تلاش، نگراني، بزرگي، شادابي، حمايت، ايثار، صبر، زيبايي؟ لابد همه اين ها به ذهنت آمده. حالا که اين طور است، سعي کن امسال روز مادر را جور ديگري برگزار کني، سعي کن امسال هر هديه اي که براي مادرت تهيه کردي، وقت تقديم کردنش به مادرت بهترين و زيباترين خصوصيت مادرت که به ذهنت مي رسد را به او بگويي و به خاطر آن وجود مهربانش جور ديگري از او تشکر کني. شايد خودش نداند که چقدر مهربان است، چه دست هاي گرمي دارد، چه نگاه نافذي دارد، چقدر حرف هايش آرامش بخش است، چقدر نوازشش دلگرم کننده است، چقدر زيباييش اميد بخش است. امسال به مادرت بهترين خصوصيتش را يادآوري کن و براي همه مادران گذشته فاتحه اي بخوان و نثار روح بزرگشان کن.  

 

روز مــــــــــــــــــــادرتــــــــــــــــــان مبــــــــــــــارک

 


امسال نوروز و ميلاد صديقه فاطمه(س) شروع سال پربرکتي را نويد مي دهد. امسال هم سال مان فاطمي است. اين ميـــــلاد پربرکت و روز مـــــــــــــادر را به شما تبريـــــــک مي گويیم. باشد که زير سايه فاطمه زهرا(س) سال خوبي داشته باشيد.


 اين عيد به نور زهـــــــــــرا زيبــــاست روزي تمام ســـــال من با زهـــــراست


با بردن نام فـــــاطمه فهميدم سالي که نکــــــــوست از بهـــــــارش پيداست


بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .