عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » شهادت حضرت رقیه (س) تسلیت باد


شهادت حضرت رقیه (س) تسلیت باد

 

شهادت حضرت رقیه (س) تسلیت باد. 
یکی از افرادی که در واقعه کربلا مظلومانه به شهادت رسید، حضرت رقیه (س) می باشد. در این مقاله مجموعه ای از متن های زیبا و احساسی به مناسبت شهادت حضرت رقیه (س) گرد آوری شده است.
حضرت رقیه دختر سه ساله امام حسین (ع) می باشد که در مدینه به دنیا آمده است. حضرت رقیه در سن سه سالگی به همراه اهل بیت خود عازم کربلا شدند. بعد از واقعه کربلا و روز عاشورا، حضرت رقیه به همراه دیگر اسیران به شام برده شدند. در آن جا یزید دستور داد تا سر بریده امام حسین را به نزد حضرت رقیه ببرند. ایشان وقتی سر بریده پدر خود را می بینند، آنقدر شیون، ناله و گریه زاری می کنند که از حال می روند و در همان جا به شهادت می رسند. حضرت رقیه (س) در روز 5 ماه صفر به شهادت رسیدند. به مناسبت نزدیک شدن به تاریخ شهادت حضرت رقیه در سال 1400 (پنجم ماه صفر – 21 شهریور 1400) در این پست تعدادی متن زیبا و غمگین درباره شهادت حضرت رقیه به شما ارائه می شود، با ما همراه باشید.
بادست کوچکش گره ها باز می کند
طفل سه ساله یست که اعجاز می کند 
بال وپرش شکسته ولی او بدون بال
 

باذکرنام فاطمه پرواز می کند  .....
وقتی میان خون و آتش، صدای گریه ‏ات، دل سنگ را می‏لرزاند و پاهای تاول زده ‏ات، سختی‏ها را گلایه می‏کرد، همه چشم‏ها کور بودند و دل‏ها سنگین‏تر از آن بود که بار سنگین دلت را سبک‏تر کند… .



بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .