عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » آموزش کارورزان مشاغل دانش بنیان در گلستان به زودی آغاز می شود

مشاور علمی و فناوری استاندار گلستان:

آموزش کارورزان مشاغل دانش بنیان در گلستان به زودی آغاز می شود

آموزش کارورزان مشاغل دانش بنیان در گلستان به زودی آغاز می شود

 دکتر علی اکبرجلالی، مشاورعلمی وفناوری استاندار گلستان و مجری طرح کارورزی دانش بنیان حرفه ای محور حوزه فناوری اطلاعات استان گلستان در جلسه هماهنگی برای اجرای آموزش کارورزان اعلام کرد: در اواخر مرداد ماه امسال، آموزش کارورزان در استان گلستان آغاز می شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان ؛ وی اظهار داشت : در استان گلستان پنج هزار فارغ التحصیل دانشگاهی با مدرک فوق دیپلم به بالا در سامانه v-golestan.ir ثبت نام کرده اند که به ترتیب اولویت ثبت نام ، آموزش آنها شروع می شود.

وی با بیان اینکه این کارورزان در سه مرحله آموزش خواهند دید افزود: در مرحله اول آموزش کارورزان به مدت یک روز برای کلیات هر درس خواهد بود تا با اصول طرح کارورزی آشناشده و یکی از پنج درس به آنها معرفی می شود.

دکتر جلالی ادامه داد: در مرحله دوم آموزش به صورت الکترونیکی و خود آموزی می باشد که به کارجویان محتوای لازم داده می شود تا آنها پس از دو هفته در آزمون مربوطه شرکت نمایند.

مشاور استاندار خاطرنشان کرد: پس از بررسی و ارزیابی کارورزان در آموزش، به ازای هر درسی که می گذرانند یک گواهینامه به آنها داده می شود.

وی ادامه داد: کارورزان پس از دریافت پنج گواهینامه که حاصل پنج روز آموزش حضوری و گذراندن دوره خودآموزی خواهد بود، به اداره کل تعاون ، کار و رفاه اجتماعی معرفی می گردند تا به محیط های کار هدایت شوند.

دکتر جلالی با بیان اینکه در این مرحله با کارورزان، قراردادی یک ساله بسته خواهد شد که بیمه آنها توسط دولت تضمین می شود، افزود: پس از مراجعه کارورزان به محلهای کار، آموزش حرفه آموزی آنها بر اساس نیاز بنگاه شروع خواهدشد.

مشاور استاندار تصریح کرد: هزینه آموزش حرفه ای کارورزان توسط دولت پرداخت می شود و مجری طرح آن سازمان فنی وحرفه ای استان خواهد بود.

وی خاطرنشان کرد: کارفرمایان ، کارورزانی را در خدمت خواهند داشت که علاوه بر بیمه بودن ، هزینه آموزش نخواهند داد درنتیجه یک فرصت مناسب برای افزایش بازدهی بنگاههای بخش خصوصی و دولتی به وجود می آید و بستر مناسبی برای توسعه اشتغال در استان میسر خواهدشد.

پدر علم آی تی ایران در پایان گفت: پنج دوره آموزشی شامل آموزش اصول ارتباطات و روابط عمومی ، آموزش فناوری اطلاعات و کاربردی آن ، آموزش مباحث مرتبط با محیط های کسب وکار الکترونیکی و غیر الکترونیکی به همراه بازاریابی الکترونیکی ، آموزش آشنایی با ابزار های هوشمند مانند تبلت و تلفن همراه و نهایتاً آموزش های تخصصی آشنایی با نرم افزار (android و ITIL) خواهد بود.


تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .