عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » استاندارایجاد طرح جامع دانشگاهی برای استان گلستان یک ضرورت است


استاندارایجاد طرح جامع دانشگاهی برای استان گلستان یک ضرورت است

استاندارایجاد طرح جامع دانشگاهی برای استان گلستان یک ضرورت است

استاندار گلستان با بیان اینکه ایجاد طرح جامع دانشگاهی برای استان گلستان یک ضرورت است؛ گفت: فقدان طرح جامع دانشگاهی استان یکی از عمده دلایل عدم حضور دانشگاه های گلستان می باشد که باید در این طرح استانی جایگاه هر دانشگاه در استان مشخص شود.

دکتر "حسن صادقلو" در جلسه مشترک اعضای کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی و مسئولان واحدهای آموزش عالی استان گلستان در سالن رشد دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان افزود: فارغ التحصیلان فنی و مهندسی نباید بیکار باشند وباید حمایت شوند و بیکاری این دسته از فارغ التحصیلان جای تعجب دارد.
وی افزود : رشته های فنی و مهندسی در تولید نقش موثر دارند لذا فارغ التحصیلان این رشته ها باید حمایت شوند.
به گفته وی، دانشگاه محل تولید علم است این مکان باید خود را به اثبات برساند و از وضعیت فعلی خارج شود.
وی تصریح کرد: تربیت دانشجو در کشور بیشتر جنبه نظری یافته حتی دانشگاه جامع علمی و کاربردی هم به این سمت کشیده شده اند در صورتی که این دانشگاه ها با هدف مهارت آموزی دانشجویان تاسیس شد اما اکنون به سمتی رفته که از آن هدف اولیه خود فاصله گرفته است.
وی ادامه داد: متاسفانه روح ما به سمت نظری شدن و مدرک گرفتن گرایش پیدا کرده که اگر فکری در این زمینه نشود آسیب های جدی به جامعه وارد خواهد شد.
صادقلو در ادامه به وضعیت دانشگاه های گلستان اشاره کرد و گفت: متاسفانه دانشگاه های این استان در جامعه حضور ندارند و این عدم حضور دلایل خاص خود را دارد که باید به آن توجه ویژه شود.
وی یادآور شد: برای تعامل منطقی با مدیران نقشه راه نیاز است، لازمه داشتن نقشه راه سند جامع شاخص ها است و راهبردها برای رسیدن به سند جامعه هستند.
صادقلو در ادامه با اشاره به نشست شب گذشته خود با معاون برنامه ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور، خاطرنشان کرد: در این جلسه به وی گفتم گلستان ؛ استان تازه تاسیس است و نیاز به پشتیبانی های جدی دارد.
استاندار گلستان تصریح کرد: تعدادی از ادارات هنوز در گلستان راه اندازی نشده و برخی از فرمانداری ها ساختمانی متعلق به خود ندارند.
وی گفت: در این جلسه مقرر شد 10 درصد بیشتر از هزینه های مصرفی و عمرانی به استان گلستان اختصاص یابد.
لازم به ذکر است اعضای کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی سه شنبه شب به منظور بررسی وضعیت آموزشی استان گلستان وارد گرگان شده و تا جمعه شب در استان حضور داشتند.

تأیید کننده خبر : saber
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : admin
  • بازدید : 1344
  • کد خبر : 133