عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » غدير زمينه ساز وحدت مسلمين است

وزير اطلاعات:

غدير زمينه ساز وحدت مسلمين است

وزير اطلاعات گفت : غدير زمينه ساز وحدت مسلمين است و زماني که به صورت منطقي مطرح شود هيچ مغايرتي با وحدت بين شيعه و سني ندارد و همگان از آن استقبال خواهند کرد.
حجت الاسلام والمسلمين دکتر " سيد محمود علوي" پيش از ظهر امروز در آيين توديع و معارفه مديرکل اطلاعات استان و در جمع اعضاي شوراي تأمين استان در استانداري گلستان افزود : بحث غدير يک بحث انحصاري شيعه نيست .
وي اظهار داشت : کسي که بيش از همه از غدير سخن گفته علامه اميني در کتاب " الغدير" است که مجموع سخنان محدثين ، مورخين ، عالمان و اديبان اهل سنت را در يازده جلد جمع آوري کرده و اگر عمر وي کفاف مي داد حتما به 25 جلد هم مي رسيد .
حجت الاسلام والمسلمين علوي خاطرنشان کرد : همچنين بزرگان اهل سنت نيز استقبال زيادي از اين کتاب کرده اند و اذعان داشته اند که علامه اميني با نگارش اين کتاب قدم بزرگي در جهت وحدت شيعه و سني برداشته است .
وي تصريح کرد : علامه اميني به اين تصور شيعه که « غدير مختص اوست » پايان داد و با صداي بلند اعلام کرد که غدير متعلق به اسلام و همه مسلمين است .
به گفته وزير اطلاعات ؛ استناد شيعه در امر ولايت و امامت به قرآن است و وقتي اين موضوعات با استدلال و منطق بيان شود هيچ گاه زمينه ساز اختلافي نخواهد بود.
وي در بخش ديگري از سخنانش ، نقش نهادهاي اطلاعاتي در بحث تأمين امنيت را حائز اهميت دانست و گفت : علي رغم آنکه تلاشهاي زيادي در اين حوزه صورت مي پذيرد و همگان از آن بهره مند هستند ولي کمتر به آن پرداخته مي شود .
دکتر علوي افزود : تلاشهاي سربازان گمنام امام زمان (عج) موجب ايجاد امنيت پايدار در جامعه مي شود بدون آنکه کسي از نحوه و چگونگي تلاشهايي که اين عزيزان در راستاي رسيدن به امنيت و آرامش در جامعه مي شوند ، اطلاع داشته باشد و از همين رو است که مقام معظم رهبري با تعبير « مجاهدت خاموش » از اين فداکاري ها ياد کردند.
وزير اطلاعات خاطرنشان کرد : کار اطلاعاتي کار بسيار حساسي است و همه همکاران ما در اين وزارتخانه کار را پس از پيروزي انقلاب از صفر شروع کردند و با زحمت و تلاش شبانه روزي به مرز پختگي امروز رسيده است.
در اين مراسم اميري به عنوان مديرکل جديد اطلاعات استان معرفي و از خدمات ابراهيمي مديرکل سابق اطلاعات استان تقدير شد.


تأیید کننده خبر : ghaeni
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : admin
  • بازدید : 1182
  • کد خبر : 136