عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » راه امام حسین (ع) مسیر نجات بخش جهانی است

استاندار گلستان در حسینیه عترت گنبدکاووس:

راه امام حسین (ع) مسیر نجات بخش جهانی است

راه امام حسین (ع) مسیر نجات بخش جهانی است

استاندار استان گلستان در شب تاسوعای حسینی و در جمع مردم عزادار شهرستان گنبد کاووس گفت: راه حسین (ع) فقط راه مسلمانان و شیعیان نیست، بلکه مسیری جهانی و نجات بخش است.
حسن صادقلو در حسینیه عترت گنبدکاووس افزود: نجات بخشی کشتی امام حسین (ع) فقط متعلق به شیعه نیست، متعلق به دنیای اسلام و متعلق به عرصه جهانی است و این روزها و شب ها وظیفه داریم این دانشگاه را بشناسیم و بشناسانیم.
وی افزود: آنقدر ظرایف، زیبایی، حکمت و منطق در عرصه کربلا وجود دارد که همه وظیفه داریم آن را دقیق و با تحلیل بشناسیم.
وی خاطرنشان کرد: راه حسین (ع ) راه مبارزه با باطل است و باید عاشورا و کربلا و مستمر بکنیم چون همیشه نیازمند مبارزه با باطل هستیم و برای مبارزه با باطل، راه حسین (ع) است که پاسخ می دهد.
استاندار استان گلستان در ادامه سخنان خود به تشریح فلسفه گریه پرداخت و با استناد به آیات قرآنی و روایاتی از پیامبر اکرم (ص) و ائمه معصومین (ع) گفت: برخلاف تصور برخی ها که در مورد جواز گریه در اسلام تشکیک می کنند، اسلام مجوز گریه را داده است.
صادقلو یکی از وصف ها در مورد امام حسین ع را قتیل العبرات (کشته اشکها) ذکر کرد و گفت: گاهی از این عبارت سوء استفاده شده ولی باید دانست که هر اشکی مورد قبول نیست.
وی با بیان اینکه با فضیلت ترین گریه در آموزه های اسلامی، گریه برای هدف مقدس است، افزود: اگر گریه برای هدف مقدس باشد، ارزش و اصالت پیدا می کند.
استاندار گلستان افزود: هیهات که گریه بر امام حسین (ع) گریه ذلت باشد، گریه بر امام حسین گریه بزدلان نیست بلکه گریه شجاعان است؛ گریه یاس و نومیدی نیست بلکه گریه امید است؛ گریه بر حسین و آل حسین همگی ارزشمند است و قرآن و پیامبران و معصومین (ع) گریه برای هدف و گریه مقدس و شجاعانه را قبول کرده اند.
وی خطاب به عزاداران امام حسین (ع) گفت: باید هدف را بشناسید تا گریه شما اصالت و ارزش پیدا کند.
در این مراسم مهندس حمیدی معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان گنبد کاووس حضور داشت

 

راه امام حسین (ع) مسیر نجات بخش جهانی است

 

راه امام حسین (ع) مسیر نجات بخش جهانی است

 


ارسال کننده خبر : فرمانداری گنبد کاووس
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : گنبد
  • بازدید : 1845
  • کد خبر : 13855