عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » مبارزه با قاچاق کالا باید مردمی شود

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار:

مبارزه با قاچاق کالا باید مردمی شود

مبارزه با قاچاق کالا باید مردمی شود

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار گلستان گفت: اگر می خواهیم گامهای بلندی در حوزه اقتصاد برداریم مبارزه با قاچاق کالا و ارز  باید مردمی شود و آن را یک موضوع صرفاً دولتی قلمداد نکنیم.

"علی اصغر طهماسبی" در چهارمین جلسه کمیسون برنامه ریزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان در سال 94 که در سالن جلسات صدا و سیمای مرکز گلستان برگزار شد، اظهار کرد: خوشبختانه دولت تدبیر و امید در کنار قوه قضاییه و مجلس شورای اسلامی، پیرامون پدیده زشت و مذمون قاچاق کالا و ارز اهتمام ویژه ای داشته و طی این مدت گامهای بلندی در این حوزه برداشته شده است.

دبیر کمیسیون برنامه ریزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان، ادامه داد: با اینکه ما یک استان مرزی هستیم اما عمده کالاهای قاچاق موجود در گلستان از تهران وارد استان می شود که این مسأله باید آسیب شناسی و رصد شود.

وی با تأکید بر استفاده از ظرفیت دستگاههای نظارتی، خاطرنشان کرد: از تمامی احکام صادره از سوی دستگاههای نظارتی (تعزیرات حکومتی و دادگستری) در حوزه قاچاق کالا و ارز، یک نسخه به کمیته حقوقی ستاد مرکزی قاچاق کالا و ارز کشور ارسال خواهد شد تا مغایرتی با قانون نداشته باشد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بیان کرد: ما نمی گوییم که مردم نباید کالای خارجی بخرند یا همه کالاهای وارداتی دارای مشکل است اما هر کالایی که خارج از مجاری قانونی و بدون رعایت قوانین گمرکی وارد کشور شود، کالای قاچاق خواهد بود و هرگونه خرید، فروش و معامله این کالاها منجر به آسیب های اقتصادی و از دست رفتن فرصت های شغلی در کشور می شود.

طهماسبی با بیان چرایی مبارزه با قاچاق کالا و ارز، تصریح کرد: ارزش مالی حاصل از سود قاچاق کالا در کشور سالانه بالغ بر 20 میلیون دلار است که قریب به یک میلیون فرصت شغلی را از بین می برد و چنانچه ما بتوانیم نیمی از این تعداد شغل را همه ساله ایجاد کنیم، بسیاری از آسیب های اجتماعی ریشه کن خواهد شد.

وی در ادامه سه محصول لوازم بهداشتی و آرایشی، تلفن همراه و لوازم صوتی، تصویری و برودتی را سه محصول شاخص و عمده کالای قاچاق موجود در استان گلستان عنوان کرد و گفت: در بحث لوازم آرایشی بهداشتی در کنار فعالیت دستگاههای نظارتی، خود مردم باید توجه داشته باشند که لوازم آرایشی و بهداشتی غیر مجاز یا تاریخ گذشته را خریداری نکنند.

دبیر کمیسیون برنامه ریزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان در ادامه در خصوص لوازم صوتی، تصویری و برودتی، گفت: این محصولات در استانهای غربی کشور با نصف قیمت واقعی بازار ارائه می شود که همین کار را سخت کرده و باید ابتدا در همین استانها و از مبدأ با این موضوع برخورد شود.

مبارزه با قاچاق کالا باید مردمی شود


ارسال کننده خبر : معاونت سیاسی امنیتی اجتماعی
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .