عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » استاندار گلستان با رییس سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور دیدار کرد


استاندار گلستان با رییس سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور دیدار کرد

 استاندار گلستان به منظور بررسی مشکلات استان در حوزه منابع طبیعی و جنگلها، با رییس سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان، دكتر حسن صادقلو در اين ديدار با ارايه توضيحاتي در خصوص سيلابي بودن رودخانه ها و درنتيجه آسيب رسيدن جدي به گونه هاي مختلف جنگلي و درختان، خواستار تعیین تکلیف هرچه سریعتر احداث سد قره چای شد.

وی با اشاره به تاكيد رييس جمهور بر ايجاد سد قره چاي با ظرفيت ٢٨ ميليون متر مكعب كه بيش از ٢ ميليون متر مكعب آن براي آب آشاميدني مورد بهره برداری قرار خواهد گرفت و مانع بزرگي براي سيلاب خواهد بود، از دكتر خداکرم جلالي براي تسريع در تعيين تكليف مراحل فني در كميته مربوطه در سازمان جنگلها و مراتع درخواست مساعدت نمود.

استاندار گلستان همچنين ضمن اشاره به خدمات مثبت اداره كل جنگلها و مراتع در حفاظت از جنگلها و مراتع استان گلستان و لزوم توجه به اشتغال روستايي، از معاون رییس جمهوری خواست براي حفظ نهال و درختان و جلوگيري از وجود دام در جنگلها، ترويج پرورش ماكيان در دستور كار قرارگيرد تا جايگزيني براي دام و كمك به اشتغال روستايي باشد.

در ادامه جلسه دكتر خداکرم جلالي با تقدير از تلاشهاي اداره كل جنگلها و مراتع استان گلستان، بر حمايت خود از طرح هاي پيشنهادي تاكيد کرد و گفت: طرح قطع بهره برداري از جنگل به مدت ده سال در برنامه ششم ارائه شده تا از جنگلها حمايت گردد.

رییس سازمان جنگلها، مراتع و آبخیزداری کشور افزود: با توجه به اينكه وجود دام در جنگل در دنيا پذيرفته نيست و از آن ممانعت مي گردد، امیدواریم با جايگزيني طرح هاي اشتغالزاي روستايي و استفاده از مراتع از آسيب رسيدن به جنگلها خودداري شود.

دکتر جلالی در پایان بر رعايت تقسيمات كشوري در بهره برداري از آبهاي زيرزميني تاكيد نمود.

 


بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : مقسمی
  • بازدید : 1381
  • کد خبر : 14881