عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » اولین همایش کارشناسان حقوقی دستگاه های اجرایی، فرمانداری ها و شهرداری های استان

با حضور معاون حقوقی مرکز مدیریت عملکرد، بازرسی و امور حقوقی وزارت کشور برگزار شد:

اولین همایش کارشناسان حقوقی دستگاه های اجرایی، فرمانداری ها و شهرداری های استان

اولین همایش کارشناسان حقوقی دستگاه های اجرایی، فرمانداری ها و شهرداری های استان

 اولین همایش کارشناسان حقوقی دستگاه های اجرایی، فرمانداری ها و شهرداری های استان گلستان با هدف ارتقاء سطح آگاهی و بینش کارشناسان حقوقی و بررسی چالشهای موجود با حضور معاون حقوقی مرکز مدیریت عملکرد، بازرسی و امور حقوقی وزارت کشور در گرگان برگزار گردید.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان، دکتر اسماعیلی، معاون حقوقی مرکز مدیریت عملکرد، بازرسی و امور حقوقی وزارت کشور در این همایش گفت: کارشناسان حقوقی دستگاه¬های دولتی در اجرای درست و کامل قوانین باید نقش قطب نما را داشته باشند.

وی افزود: تلاش در جهت حاکمیت قانون اساسی به عنوان یک سند و میثاق ملی، لزوم آشنایی با قوانین و مقررات دستگاه¬ مربوطه و به روز بودن اطلاعات حقوقی کارشناسان حقوقی ، ارائه مشاوره حقوقی به مدیران بر مبنای واقعیت، لزوم تعامل با دستگاه¬های نظارتی، مستندسازی اموال دولتی و تشکیل ستاد استعلامات حقوقی را از جمله اقدامات لازم، مفید و مؤثر در راستای اجرای درست قوانین در دستگاه¬های دولتی است.

وی با تأکید بر اهمّیّت و ضرورت رعایت موارد ذکر شده، تعامل و همکاری هرچه بیشتر کارشناسان حقوقی را در این زمینه خواستار شد.

عبدالقدیر کریمی، سرپرست دفتر بازرسی، مدیریت عملکرد و امور حقوقی استانداری نیز هدف از برگزاری این همایش را ارتقاء سطح آگاهی و بینش حقوقی کارشناسان امور حقوقی و استفاده از تجارب کاربردی اساتید حقوقی و مدیران ارشد حوزه قضایی استان عنوان کرد.

وی افزود : هدف ما استفاده از ظرفیت کارشناسان دستگاه های اجرایی و اداری استان در شناسایی گلوگاه های فسادخیز و آسیب پذیر در ادارات استان و پیشگیری از بروز تخلف و اجرای صحیح قوانین به خصوص قانون ارتقاء سلامت اداری و مقابله با فساد در جهت اجرای عدالت و جلوگیری از تضییع حقوق مردم و دولت می باشد.

لازم به ذکر است، این همایش با حضور هاشمیان رئیس کل دادگستری استان و فتوحی مدیرکل سازمان بازرسی استان روز چهارشنبه مورخ 4/9/1394 در سالن اجتماعات استانداری برگزار گردید.

 اولین همایش کارشناسان حقوقی دستگاه های اجرایی، فرمانداری ها و شهرداری های استان

 

اولین همایش کارشناسان حقوقی دستگاه های اجرایی، فرمانداری ها و شهرداری های استان


بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : مقسمی
  • بازدید : 1127
  • کد خبر : 14942