عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » براي اولويت هاي اساسي استان بايد کار علمي صورت گيرد

استاندار گلستان:

براي اولويت هاي اساسي استان بايد کار علمي صورت گيرد

 استاندار جديد گلستان گفت: امروز براي شناسايي و تدوين اولويت هاي اساسي توسعه استان به کار علمي نياز داريم.

دکتر "حسن صادقلو" روز چهارشنبه پس از ورود به استان گلستان و اداي احترام به مقام شامخ شهيدان و شهداي گمنام شهرستان گرگان، در گفت و گو با خبرنگاران افزود: اين مسئله بايد در مطالعات جامع استان گنجانده شود و تذکرات مردم و کارشناسان را بايد بررسي کنيم.
به گفته وي، در راستاي اين مسئله بايد کار نرم افزاري صورت گيرد که شاخص ترين کار، تعامل بين همه و اراده واحد در مشترکات که همانا حل مشکلات و معضلات استان است، مي باشد. وي تصريح کرد: مباحث اقتصادي در استان زياد است که برخي مباحث به طور جدي نياز به تعامل دارد که نمونه مشخص آن وجود 150 کيلومتر مرز آبي و ساحلي است، اما گلستان فاقد يک بندر تجاري است که نياز است براي رشد و توسعه همه جانبه استان اين بندر ايجاد شود.
وي ادامه داد: در زمينه گردشگري، متاسفانه مسافران در اين استان گذري هستند که بايد اين گذر به توقف در گذر تبديل شود و براي اين مسئله نياز به ايده ها و طرح هاي مناسب براي توسعه گردشگري به ويژه جزيره آشوراده است و نبود حتي يک هتل 5 ستاره در استان، نيز توقف در گذر را تنها به گذر تبديل کرده است. استاندار افزود: گلستان 40 درصد دانه هاي روغني کشور را تأمين مي کند اما در بخش فناوري محصولات، کشاورزي استان بسيار ضعيف است و بايد تدابيري در اين باره انديشيده شود.
صادقلو گفت: در مبحث کار و اشتغال وضعيت استان مناسب نيست، به طوري که نرخ رشد بيکاري گزارش شده استان 27 درصد است و از لحاظ اشتغال رتبه 28 کشور را داريم که بايد با توجه به داشتن همه شرايط اقتصادي در استان، استعدادهاي بالقوه را به بالفعل تبديل کنيم و با معماري همدلي به يک نتيجه مطلوب برسيم. وي در مورد استفاده از فرهيختگان گفت: ما در بيرون از استان نخبگان فوق ملي استاني داريم که بايد استفاده از اين افراد نهادينه و ساماندهي شود و از ايده ها و نظرات آن ها نهايت استفاده و بهره را ببريم و حتي مي توان يک اتاق فکر برون استاني تشکيل دهيم تا با تقسيم بندي هاي تخصصي، طرح ها و برنامه هاي آن ها وارد استان شود.
دکتر "حسن صادقلو" که يکشنبه شب در جلسه هيئت دولت به عنوان استاندار جديد گلستان معرفي شد، صبح امروز در ميان استقبال دوستان، هواداران و نيروهاي معتدل و اصلاح طلب استان وارد گرگان شد و در ابتدا با نماينده ولي فقيه در گلستان و امام جمعه گرگان ديدار و سپس در جمع مردم سخنراني کرد. وي پس از آن در مزار شهدا حضور يافت و به مقام شامخ شهيدان، اداي احترام کرد.


تأیید کننده خبر : jafari
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : admin
  • بازدید : 1223
  • کد خبر : 155