عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » استان گلستان نیازمند تدوین طرح جامع بیابان زدایی است

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار:

استان گلستان نیازمند تدوین طرح جامع بیابان زدایی است

استان گلستان نیازمند تدوین طرح جامع بیابان زدایی است

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار گلستان گفت: با توجه به گسترش بیابان در مناطق شمالی استان و برای جلوگیری از پیشروی آن به جنگل های مناطق شمالی استان گلستان، باید طرح جامع و اجرایی بیابان زدایی تدوین شود.

"علی اصغر طهماسبی" در جلسه ای که به منظور برنامه ریزی مدون و علمی در راستای پیشگیری و مبارزه با گسترش بیابان در استان گلستان برگزار شد، ادامه داد: در این حوزه انتظار داریم بخش دولتی در کنار بخش خصوصی، مؤسسات پژوهشی و دانشگاهها با همسویی و همفکری راهکارهای علمی و اجرایی خود را ارائه دهند تا بتوانیم در کنار هم استان گلستان را از این پدیده بحران آفرین نجات دهیم.

وی استفاده از انرژی صلح آمیز هسته ای در تولید درختچه های مقاوم به شوره زار، کم آبی و آفات را از اقدامات پیش گیرانه در حوزه جلوگیری از گسترش بیابان عنوان کرد و افزود: با توجه به اینکه بیش از 2 هزار گونه گیاهی در استان گلستان وجود دارد، باید گونه های سازگار با مناطق بیابانی با لحاظ نمودن نیاز منطقه و صرفه اقتصادی شناسایی و کشت شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خاطرنشان کرد: با توجه به همه محدودیت هایی که در سطح کشور و استانها به منظور بودجه های تحقیقاتی و پژوهشی وجود دارد اما برای مقابله با گسترش بیابان همه باید پای کار بیاییم و از ظرفیت های موجود بویژه در حوزه مراکز علمی و دانشگاهی استفاده کنیم.

در ابتدای این جلسه، مدیرکل پدافند غیرعامل استان که دبیری این جلسه را به عهده داشت، طی سخنانی گفت: بومی سازی مباحث پدافند غیرعامل در استان گلستان انجام شده و اولویت و تمرکز ما به دلیل شرایط استان روی مباحث زیستی قرار دارد.

قاسم غریب  آبادی خاطرنشان کرد: بحث گسترش بیابان و حرکت آن به سمت مراتع و جنگل های استان زنگ خطری است که به صدا درآمده و از همین حالا می توان پیش بینی ریزگرد و پدیده های مشابه دیگری را نیز داشت که اگر تدبیری در این حوزه صورت نگیرد، در آینده نزدیک بمانند برخی از استانهای جنوبی کشور با مشکلات عدیده ای مواجه خواهیم شد.

استان گلستان نیازمند تدوین طرح جامع بیابان زدایی است

 

استان گلستان نیازمند تدوین طرح جامع بیابان زدایی است

 

استان گلستان نیازمند تدوین طرح جامع بیابان زدایی است


ارسال کننده خبر : معاونت سیاسی امنیتی اجتماعی
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .