عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » ذاکران اهل بیت (ع) تداوم بخش مسیر هدایت هستند

استاندار گلستان:

ذاکران اهل بیت (ع) تداوم بخش مسیر هدایت هستند

ذاکران اهل بیت (ع) تداوم بخش مسیر هدایت هستند

استاندار گلستان گفت: ذاکران اهل بیت، مداحان و پیر غلامان حسینی تداوم بخش مسیر هدایت، فرهنگ عاشورا و نهضت امام حسین (ع) هستند.
دکتر "حسن صادقلو" روز چهارشنبه در مراسم آغاز به کار یازدهمین اجلاس بین المللی تجلیل از پیر غلامان حسینی (ع) در گرگان افزود: این مسائل راهبرد "ان الحسین مصباح الهدی و سفینه النجاه" است و راهی است که ما را به مطلوب خود در آینده می رساند.
وی تصریح کرد: این مسیر در واقع زمینه سازی حکومت راستین حضرت مهدی (عج) را فراهم می کند که بر جهانیان حاکم خواهد شد.
وی یادآور شد: پیام رسانی و تبلیغ که وظیفه اصلی مداحان است، یکی از بنیان های فرهنگ عاشورا و نهضت حسینی (ع) است.
استاندار گلستان افزود: اولین بنیان در فرهنگ و نهضت عاشورا، پافشاری در دفاع از حق و مبارزه با باطل است که با ادبیات ویژه طراحی شده است.
صادقلو گفت: مبارزه با زمامداران فاسد، بخشی از احقاق حق نهضت عاشورا و قیام امام حسین (ع) بود، زیرا زمامداران آن دوران طراز نبودند و برای احقاق حق این قیام صورت گرفت.
به گفته وی، اصل آزادگی و ذلت ناپذیری و پایداری در راه هدف از دیگر بنیان های نهضت عاشورا و فرهنگ حسینی است و امام حسین (ع) در این مسیر از کمی تعداد یاران نهراسید.
وی یادآور شد: مبارزه و طراحی با دشمن از دیگر بنیان های فرهنگ حسینی است که برای احقاق حق تا پای شهادت هم رفته و راهی جز شهادت در این مسیر نداشته اند.
استاندار گلستان با اشاره به این که راهبرد "ان الحسین مصباح الهدی و سفینه النجاه" از پیش بینی های رسول گرامی است افزود: فرهنگ عاشورایی و مکتب حسینی در این مدل راهبردی قرار دارند و ما باید این مدل و فرهنگ را در زندگی الگو قرار دهیم.
ایین دسته چوبی مردمان گرگان،سینه زنی نشسته سیستان ، رخصت خوانی ترکمن ، سینه زنی ترکهای قزلباش رامیان وتعزیه گرگان از دیگر برنامه های این مراسم بوده است.
یازدهمین اجلاس بین المللی تجلیل از پیر غلامان حسینی (ع) با حضور حدود 600 مهمان از سراسر ایران و 24 مهمان از 14 کشور از صبح امروز در گرگان آغاز به کار کرده است.


تأیید کننده خبر : jafari
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : admin
  • بازدید : 1288
  • کد خبر : 190