عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » خسارت 950 میلیارد ریالی سیل به گلستان

مدیر کل مدیریت بحران استان گلستان خبر داد:

خسارت 950 میلیارد ریالی سیل به گلستان

خسارت 950 میلیارد ریالی سیل به گلستان

صادق‎علی مقدم ظهر امروز چهارشنبه در گفت‎وگو با  پایگاه اطلاع رسانی مدیریت بحران گلستان در گرگان افزود: بر اساس اعلام دستگاه جهاد کشاورزی، بیشترین خسارات سیل اخیر متوجه بخش کشاورزی استان بود و 740 میلیارد ریال به این بخش خسارت وارد شده است.

وی ادامه داد: 42 هزار هکتار ازاراضی کشاورزی استان دچار خسارت شده‎اند که اکثرا شامل محصول گندم بوده است.

مقدم یادآور شد: اگرچه هنوز آمار ریز خسارات کشاورزی ذکر نشده و مشخص هم نیست بیشترین زمین‎های خسارت دیده زراعی متعلق به کدام منطقه از استان هستند، اما تصور می‎شود، شهرستان گنبد سهم بیشتری از خسارات زراعی را به خود اختصاص دهد.

 وی تصریح کرد: بر اساس برآورد اولیه خسارات، سیل اخیر170 میلیارد ریال خسارت نیز به راه‎های ارتباطی و مواصلاتی استان وارد کرده است.

دبیر شورای هماهنگی مدیریت بحران استان گلستان اضافه کرد: این خسارات از ابتدای رودی استان درمحدوده حوزه شهرستان بندرگز تا سمت شهرستان مراوه‎تپه به شکل نقطه‎ای وارد شده و با این تفاسیر می‎توان گفت که بسیاری از نقاط استان در این بخش دچار خسارت شده‎اند.

مقدم با اشاره به خسارت وارده به دیگر تاسیسات این استان شمالی متذکر شد: بر اساس این گزارش سیل 29 فروردین ماه امسال، 30 میلیارد ریال به تاسیسات مهندسی رودخانه و آبخیزداری استان آسیب وارد کرده است.

وی یادآور شد: اماکن مسکونی در استان بر اثر سیل اخیر پنج میلیارد و500 میلیون ریال دچارخسارت شدند که به نظر می‎رسد بخشی از این خسارت ها معطوف به شهرستان گنبد کاووس شود.

به گفته مقدم: شریان‎های حیاتی استان نیز در حادثه طبیعی اخیر، به میزان چهار میلیارد و 500 میلیون ریال دچار تخریب شدند که بیشتر این خسارات به زیرساخت‎های برق و مخابرات شهرستان رامیان اختصاص دارد.

وی خاطرنشان کرد: برآورد اولیه خسارات سیل اخیر در گلستان قطعی نیست و جمع‎بندی نهایی به زودی به کشور ارسال می‎شود.

این مسئول گلستانی ادامه داد: خسارت نهایی بر اساس فرم‎های 14گانه در حال تنظیم و جمع‎بندی است که به محض تکمیل شدن تقدیم کشور می‎شود.

مقدم خاطرنشان کرد: انتظار داریم تا براساس خسارت وارده و برآورد اعتباری، برای بازسازی مناطق آسیب‎دیده اقدام مناسب و موثری از جانب مسئولان کشور انجام پذیرد.

وی ابرازامیدواری کرد با توجه بیشتر دولت به موضوع خسارت‎های وارده سیل به گلستان، اعتبار مناسبی برای بازسازی مناطق آسیب‎دیده استان اختصاص یابد.  


ارسال کننده خبر : اداره کل مدیریت بحران
تأیید کننده خبر : کارشناس1
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : havades
  • بازدید : 976
  • کد خبر : 19680