عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » توسعه حوزه فناوري نيازمند فرهنگ سازي وتغيير باور مديران است

استاندار گلستان:

توسعه حوزه فناوري نيازمند فرهنگ سازي وتغيير باور مديران است

استاندار گلستان با تاكيد بر اينكه بايد از دريچه دانش و فناوري توليد و رونق اقتصادي فراهم شود، گفت: توسعه بخش فناوري نيازمند فرهنگ سازي و تغيير باور مديران است.

دكتر «حسن صادقلو» روز شنبه در جلسه شوراي برنامه ريزي و توسعه استان گلستان كه با موضوع پارك هاي علم و فناوري برگزار شد، افزود: راه رفته در دنيا اين است كه از دريچه فناوري به بخش توليد رسيد و رونق اقتصادي و ساير نتايج كسب شود و اين تغيبر شرايطي است كه رهبر معظم انقلاب حكم بر اقتصاد مقاومتي را دادند و راهبرد ايشان در حوزه فناوري و دانش بنيان بود.
وي با بيان اينكه سند بالادستي و تجربه نيز حكم بر اين مبنا دارد، اظهار كرد: ظرفيت بالايي وجود دارد و بايد از آن استفاده كرد.
استاندار گلستان با اشاره به بحث آموزش و اشتغال 5هزار نفر در حوزه فناوري در استان گفت: پنج هزار نفر در استان فارغ التحصيل آي تي هستند و به عبارتي در اين بخش ظرفيت اوليه وجود دارد.
دكتر صادقلو همچنين با اشاره به اينكه در استان حدود 29شركت دانش بنيان وجود داشته و بايد به بيش از 600 مورد برسد، افزود: در مراكز رشد نيز خيلي فاصله وجود دارد و بايد در باور مديران تغيير ايجاد شده و فرهنگ سازي شود.
وي با بيان اينكه فارغ التحصيلان كشور حرفه ياد ندارند، اضافه كرد:سطح سواد افزايش يافته ، اما بسياري مهارت و حرفه را فرانگرفته و كارايي لازم را ندارند.
به گفته وي، اين آموزش ها تبديل به حرفه شده و در اين راستا بين صنوف مختلف بايد براي اشتغال فرهنگ سازي شود و اين مساله باعث تحول در استان خواهد شد.
استاندار گلستان اضافه كرد: وقت گذاري، همت و تلاش در مسير اين فرهنگ سازي و ايجاد اشتغال و مهارت لازم است تا كار به نتيجه برسد.
دكتر صادقلو همچنين بااشاره به برخي آمارها از گذشته اظهار كرد: نگاه به گذشته به معني ماندن در آن نيست و به دو دليل ضرورت دارد زيرا نگاه به آينده بر مبناي وضعيت موجود بوده و مطالبات مردم را بايد منطقي كنيم.
به گفته وي، به عبارتي سازماندهي بايد در راستاي توجه به مطالبات منطقي و بر مبناي ادبيات منطقي باشد.
در پايان اين نشست مقرر شد دانشگاه گلستان طي دو هفته براي سند مالكيت جهت ايجاد فضاي اداري پارك علم و فناوري استان اقدام كند.
شركت شهرك هاي صنعتي گلستان نيز طي يك ماه مقدمات واگذاري زمين هاي مورد نياز در حاشيه ساختمان مركز و پارك علم و فناوري را فراهم كند.
مسوولان پارك پيگير سهم استان از محل اعتبارات ملي بوده و گزارش را ماهانه به شوراي برنامه ريزي استان ارائه نمايند.
شوراي برنامه ريزي گلستان تشكيل كميته توسعه آي سي تي را در زيرمجموعه كارگروه اشتغال و توسعه پيگيري كرده و مقرر شد ستاد فناوري استان گلستان تشكيل شود.
اين نشست با حضور مسوولاني از نهاد رياست جمهوري و تهران، معاونان استاندار گلستان، مديران كل، فرمانداران و مسوولين استاني و شهرستاني در محل سالن جلسات استانداري در گرگان برگزار شد.
پاركهاي علم و فناوري،نهادي اجتماعي و جايگاهي براي توسعه نوآوري هاي دانش محور از طريق مساعدت در تشكيل و تقويت بنگاه هاي اقتصادي كوچك ومتوسط (SMEs) و بخشي ازراهبرد انديشمندانه و هماهنگ براي توسعه ملي محسوب مي شوند.
امروزه پاركهاي علمي،تحقيقاتي و فناوري نقش بسيار عمده اي در پيشبرد اقتصاد جهان ايفا مي كنند، اين پاركها علاوه بر امكان فعاليت شركت هاي كوچك و متوسط دانش محور و كارآفرين در يك محيط اقتصادي، بستر لازم را جهت انتقال و توسعه فناوري،توليد با ارزش افزوده بالا، جذب سرمايه گذاري خارجي و ورود كارآفرينان و واحدهاي صنعتي به بازارهاي جهاني فراهم مي نمايند.


تأیید کننده خبر : shirangi
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : admin
  • بازدید : 1301
  • کد خبر : 210