عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » نرخ بيكاري گلستان با واقعيت همخواني ندارد

معاون استاندار:

نرخ بيكاري گلستان با واقعيت همخواني ندارد

معاون برنامه‎ريزي استاندار گلستان گفت: نرخ بيكاري هفت درصد در گلستان با واقعيت جامعه همخواني ندارد.

علي مرگدري در هشتمين جلسه شوراي برنامه‎ريزي و توسعه استان اظهار داشت: در استان بايد فارغ از آمارنامه‎ها به واقعيت‎ها برسيم تا شناخت دقيق صورت بگيرد كه اين مهم مبناي توسعه استان خواهد بود. وي تصريح كرد: دستگاه‎هاي دولتي بايد با رصد اختراعات و شناسايي نخبگان فكري، با حمايت از آنها زمينه ايجاد شركت‎هاي دانش‎بنيان را به وجود آورند.
معاون برنامه‎ريزي استاندار گلستان افزود: اگر شركت‎هاي دانش‎بنيان جدي گرفته شوند و نسبت به توسعه كمي و كيفي آنها اهتمام شود شاهد شكوفايي اقتصاد كشور خواهيم بود.
مرگدري با اشاره به رويكرد پارك‎هاي علم و فناوري در سند چشم‎انداز خاطرنشان كرد: جامعه ايراني در افق سند چشم‎انداز بايد برخوردار از دانش پيشرفته و توانا در توليد علم و فناوري متكي بر سهم برتر و سرمايه اجتماعي نيروي انساني در توليد ملي باشد.
وي دست يافتن به جايگاه نخست اقتصادي، علمي، فرهنگي و غيره با تاكيد بر جنبش نرم‎افزاري را از ديگر اهداف سند چشم‎انداز برشمرد و بيان داشت: در راستاي رشد پرشتاب عملكرد اقتصادي، درآمد سرانه و اشتغال كامل بايد تلاش شود.
معاون برنامه‎ريزي استاندار گلستان از مسئولان اجرايي استان خواست تا در بستر قانون، سند، جامعيت، تعامل و هم‎افزايي كارها را پيگيري كنند كه اين مهم جزو تكاليف جدي محسوب مي‎شود.
مرگدري خاطرنشان كرد: مسائل مربوط به مركز پارك علم و فناوري و نيز شركت‎هاي دانش‎بنيان بايد با فوريت پيگيري و ساماندهي شود.
وي همچنين بر ضرورت اتمام ساختمان پارك علم و فناوري استان تاكيد كرد.
بودجه 93 براي جبران عقب‎ماندگي است
معاون برنامه‎ريزي استاندار گلستان از پيش‎بيني يك فضاي سرزميني در شهرستان دلند به منظور استقرار و توسعه گياهان دارويي خبر داد.
مرگدري با بيان اينكه بودجه سال 1393 براي جبران عقب‎ماندگي است، اظهار داشت: بودجه تخصيصي بايد زمينه يك گام بلند را در راستاي تامين سند چشم‎انداز در استان فراهم كند.
وي گفت: در بودجه سال 1393 پيش‎بيني 900 ميليارد ريال منابع از اعتبارات تملك دارايي، هزينه‎اي و سرمايه‎اي در قالب وجوه اداره شده براي حمايت از طرح‎هاي توسعه‎اي اشتغال‎آفرين شده است كه اميدواريم به خروجي‎هاي قابل قبول در راستاي پيشبرد اهداف لازم دست پيدا كنيم.
تعطيلي 40 درصد واحدهاي صنعتي گلستان
معاون برنامه‎ريزي استاندار گلستان با تاكيد بر اينكه دانشگاه‎ها، مراكز علمي و اساتيد بايد با ويژه‎بيني نسبت به مسائل علم و فناوري گام‎هاي اساسي بردارند، خاطرنشان كرد: لازم است مسائل با سرعت و دقت بيشتر از گذشته دنبال شود.
مرگدري از حضور كمرنگ روساي دانشگاه‎هاي گلستان در جلسه شوراي برنامه‎ريزي انتقاد كرد و گفت: در اين جلسه بايد حضور روساي دانشگاه‎ها پررنگ و پيشتازانه مي‎بود.
وي در پايان خاطرنشان كرد: بيش از 40 درصد واحدهاي صنعتي در گلستان متوقف است كه بايد ببينيم مشكل واقعي توليد كجاست.


تأیید کننده خبر : shirangi
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : admin
  • بازدید : 1147
  • کد خبر : 212