عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » استفاده از ظرفیت فضای مجازی در راستای فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار تأکید کرد:

استفاده از ظرفیت فضای مجازی در راستای فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار گلستان بر ضرورت استفاده از فضای مجازی و شبکه های اجتماعی در راستای فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر تأکید کرد.
"علی اصغر طهماسبی" در همایش بانوان فعال در فضای مجازی با موضوع امر به معروف و نهی از منکر اظهار کرد: بانوان فعال در شبکه های اجتماعی می توانند با استفاده از این ظرفیت بسیاری از خلاء های معنوی جامعه را پوشش دهند.
دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان، افزود: امروز فضای مجازی و شبکه های اجتماعی بخشی از ساعات روزمره انسانها را به خود اختصاص داده و در کشور ما بیش از 77 درصد مردم کاربر این فضا هستند که در مقایسه با متوسط جهانی کاربران که 50 درصد جمعیت جهان است متوجه اقبال بیش از اندازه جامعه ایرانی به فضای مجازی و شبکه های اجتماعی می شویم.
وی خاطرنشان کرد:استفاده از شبکه های اجتماعی بسته به نوع گرایش ها و نحوه استفاده از آن، هم می تواند فرصت باشد هم تهدید بنابراین ما وظیفه داریم جامعه را به سمت استفاده صحیح از این فن آوری ترغیب کنیم.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بیان کرد: گاهی می بینیم که همه افراد خانواده دور هم نشسته اند اما هر کس به نحوی سرگرم استفاده از فضای مجازی است و هیچ ارتباط کلامی بین اعضای خانواده برقرار نمی شود.
طهماسبی افزود: این از همان آفت هایی است که باید به آن توجه شود و اینطور نباشد که حضور فعال در شبکه های اجتماعی به قیمت سست شدن پایه های کانون گرم خانواده تمام شود.
وی در ادامه تشویش اذهان عمومی را از دیگر منکرات شبکه های اجتماعی عنوان کرد و گفت: ما در یک استان با ویژگی های قومیتی و مذهب زندگی می کنیم و تشویش اذهان عمومی می تواند منجر به بروز چالش های امنیتی و اجتماعی شود.
دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان افزود: تهمت ناروا، توهین و زیر پا گذاشتن اخلاق برای از صحنه به در کردن رقیب، از دیگر منکرات شبکه های اجتماعی است.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار در پایان تأکید کرد: اساساً مخالف ایجاد هر گونه محدودیتی در استفاده از ابزارهای جدید اطلاع رسانی و شبکه های اجتماعی هستیم، اما همانند اغلب کشورهای جهان معتقدیم باید خط کشی هم وجود داشته باشد تا عده ای پا را فراتر از قانون نگذارند و از خطوط قرمز نظام عبور نکنند.


تأیید کننده خبر : mahboobeh
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .