عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » صداي عظمت اين ملت به گوش دنيا رسيده است

رئيس جمهور ایران:

صداي عظمت اين ملت به گوش دنيا رسيده است

رئيس جمهوري در گفتگوي تلويزيوني با مردم شريف ايران با تبريك ايام مبارك دهه فجر گفت: از همه جناح ها، همه احزاب، همه تشكل ها ،همه اقوام، همه و همه پير و جوان، زن و مرد، مخصوصا جوان هاي عزيز مي خواهم كه در روز ۲۲ بهمن حماسه ديگري را بيافرينند.
به گزارش پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري ؛حجت الاسلام و المسلمين دكتر "حسن روحاني" با بيان اينكه اميدوارم شاهد شكوه و عظمت در روز ۲۲ بهمن باشيم، گفت: از ملت بزرگ ايران مي خواهم ۲۲ بهمن امسال را متفاوت با همه ۲۲ بهمن هاي ديگر برگزار كنند، چرا كه امسال سال ديگري است، امسال سال حماسه سياسي است و شايد براي حماسه سياسي تنها ۲۴ خرداد و آن حماسه بزرگ ملي كافي نباشد.
دكتر روحاني با بيان اينكه انقلاب اسلامي ما يك معجزه بزرگ تاريخي بود، گفت: آگاهي، وحدت و فداكاري دركنار راهبري چون امام خميني باعث پيروزي اين انقلاب بزرگ شد و همان عاملي كه باعث پيروزي انقلاب شد اكنون نيز مي تواند عاملي براي پيروزي در برابر قدرت هاي جهاني شود.
رئيس جمهوري افزود: امروز هم اگر همان آگاهي، بيداري و همان وحدت و اتحاد ميان دولت و ملت و ايثار و فداكاري در كنار پرچمدار امروز انقلاب آيت الله خامنه اي ادامه داشته باشد،قطعا ما پيروز صحنه در برابر قدرت هاي جهاني خواهيم بود.
تشكر از مردم به خاطر تحمل سختي هاي بارش سنگين برف
رييس جمهوري در گفتگوي تلويزيوني ديشب  خود با مردم، با بيان اينكه در آغاز مي‌خواهم از مردم استان‌هاي شمالي و همچنين گيلان، مازندران، كردستان و برخي از استان‌هاي ديگر كه به خاطر نزول رحمت الهي، مشكلاتي هم در كنار اين رحمت براي آنان ايجاد شد، قدرداني كنم، گفت: در زماني كوتاه، اين همه ريزش برف و نعمت الهي براي مردم اين دو استان و برخي استان‌هاي شمال غرب كشور مشكلاتي ايجاد كرد.
دكتر روحاني افزود: روزهاي اوليه اين بارش سنگين، باعث شد برق قطع شود. وقتي برق قطع شود، نانوايي‌ها هم نمي توانند فعاليت كنند و مشكلات زيادي براي مردم ايجاد مي شود.
رييس جمهوري با اشاره به اينكه مردم عزيز ما اول خودشان يكديگر را ياري كردند، اظهار داشت: همه به صحنه آمدند، بعد هم همه مقامات اجرايي و نيروهاي مسلح، ستاد بحران، بسيج، سپاه، ارتش و همه مردم به صحنه آمدند و الحمدالله مشكلات اصلي تقريباً رفع شده است. گر چه هنوز مشكلات براي روستاها باقي مانده است.
دكتر روحاني تصريح كرد: از صبر و تحمل مردم و اينكه توانستند در اين اوضاع سخت كه خيلي از مشكلات مضاعف مي شود، سختي ها را تحمل كنند، تشكر مي كنم. همچنين از دستگاه هاي اجرايي و ستاد بحران مي خواهم به فعاليت شان ادامه بدهند و آماده باشند براي شرايطي كه احياناً براي استان هاي ديگر پيش خواهد آمد.
رييس جمهوري تاكيد كرد: همه استان هاي همجوار كمك كردند. اميدواريم مشكلات مردم رفع شود و تشكر مي‌كنم از وزرايي كه به اين مناطق رفتند و وزرايي كه در تهران فعالند. اميدواريم مردم عزيز ما در اين اوضاع حساس در زمينه مصرف برق و گاز مقداري صرفه‌جويي كنند تا براي هموطنان ما مشكلات به وجود نيايد.
اعضاي هيات دولت به جد فعال هستند و مردم بايد از كل دولت پشتيباني كنند
رئيس جمهوري با اشاره به فعال بودن ديپلماسي خارجي كشور گفت: داشتن روابط خوب با كشورهاي همسايه از اولويت سياست خارجي دولت است و البته دولت روابط با همه كشورهاي منطقه و با ساير قدرت هاي جهاني را دنبال مي كند.
رئيس جمهوري افزود: مذاكرت بسيار مفصلي با روسيه داشتيم و ما شاهد روابط بسيار گسترده اي در آينده با روسيه خواهيم بود.
دكتر روحاني با بيان اينكه در بحث اقدام مشترك يا توافق ژنو مردم ما شاهد بودند كه ما توانستيم با قدرت هاي بزرگ در اين زمينه با حفظ عزت و حقوق ملت به يك تفاهم و توافقي برسيم گفت: امروز شاهد اين هستيم كه بسياري از اين زنجيرهاي ظالمانه اي كه به تحرك اقتصادي جامعه ما بسته اند در حال پاره شدن است.
حجت الاسلام و المسلمين دكتر حسن روحاني افزود: شما و مردم ما شاهد هستيد كه اين حركت ما چگونه عصبانيت دشمنان ما از جمله آمريكا و صهيونيست ها را برانگيخته است.
رئيس جمهوري با اشاره به اينكه سياست هاي كلي روابط خارجي ما در چارچوب سياست هايي است كه مقام معظم رهبري تنظيم مي فرمايند و اجرا در اختيار دولت است گفت: من مي خواهم از همه اعضاي دولت و وزارت خارجه تشكر كنم و بگويم كه ما يك دولتي بسيار صميمي داريم كه همكاري و تعامل بسيار نزديكي با يكديگر دارند.
رئيس جمهوري در ادامه با تاكيد بر اينكه همه اعضاي دولت در حال خدمتگزاري به مردم هستند برخي از شايعاتي كه پيرامون دولت مطرح مي شود را رد كرد و گفت: همه اعضاي هيات دولت به جد فعال هستند و مردم بايد از كل دولت پشتيباني و بر دولت نظارت كنند و نظراتشان را بگويند.
هدف از سفر داووس كليد زدن حماسه اقتصادي در بخش خارجي بود
رئيس جمهوري در پاسخ سوالي درباره سفر داووس گفت: هدف از سفر داوس اين بود كه ما حماسه اقتصادي را در بخش خارجي كليد بزنيم.
رئيس جمهوري با موفقيت ارزيابي كردن سفر داووس و ديدارهاي انجام شده و بيان اينكه در ماه هاي آينده ما شاهد تحول اقتصادي خواهيم بود گفت: ما در داووس اعلام كرديم كه فضاي جديدي در اقتصاد و در واقع يك طلوع مجدد در اقتصاد ايران پديد آمده است.
حجت الاسلام و المسلمين دكتر حسن روحاني با توصيف سفر داووس به عنوان يك قدم بزرگ گفت: امروز مي بينيد بسياري از شركت ها دارند به ايران سفر مي كنند و تقريبا يك ترافيكي در بخش اقتصادي و سياسي پديد آمده است.
رئيس جمهوري با بيان اينكه حدودا ۱۱۷ گروه سياسي و اقتصادي در شش ماه گذشته به ايران آمده اند گفت در داخل و خارج از ايران بيش از ۱۰۰ ديدار و ملاقات داشته است .
بين دولت، مجلس، قوه قضائيه و ساير نهادها روابط صميمانه اي وجود دارد
رييس جمهوري در گفت گوي تلويزيوني با مردم ايران گفت: ملت بزرگ ما در سياست خارجي يك گام بلند به جلو برداشته و شاهد آثار آن در روابط خارجي ، در مسايل اقتصادي و فرهنگي و ارتباط ملت‌ها در منطقه خواهيم بود.
رييس جمهوري در پاسخ به سوالي درباره تعامل قوا در كشور گفت: بدون تعامل قوا و بي آنكه همفكري و همكاري بين قوا باشد، در خصوص منافعي كه مربوط به ملت است يا نمي‌توانيم به جلو حركت كنيم يا حركت ما بسيار كند خواهد بود.
رييس جمهوري افزود: مردم ما آن روزي خوشحالند كه ببينند بين دولت، مجلس، قوه قضائيه و همه اينها با نيروهاي مسلح و ساير سازمان‌ها و نهادها روابط بسيار صميمانه‌ وجود دارد و همه آن اهدافي كه مربوط به اهداف ملي است و مردم مي‌خواهند، گام به گام پيش مي رود.
رييس جمهوري با ارزشمند خواندن جلسات مشترك دولت و مجلس گفت: اصل خود اين جلسات مشترك بسيار براي ما ارزشمند است و اين جلسات در آينده بيشتر خواهد شد.
حجت الاسلام و المسلمين دكتر حسن روحاني در پاسخ به سوالي درباره نخستين سفر استاني اش به خوزستان گفت: ابتدا بايد يك بار ديگر از مردم خونگرم، مقاوم و عزيز خوزستان، تشكر و سپاسگزاري كنم. مردم خوزستان در دفاع هشت ساله در خط مقدم بودند و حق بزرگي براي استقلال اين كشور، عظمت و ايستادگي ملت و پيروزي در جنگ تحميلي دارند و من احترام خاصي براي همه مردم ايران و به ويژه براي مردم خوزستان قائل هستم.
بايد ريشه ويژه خواري در كشور خشكانده شود
رئيس جمهوري در بخش ديگري از گفتگوي خود با مردم ايران گفت: دولت در پي خشكاندن ريشه ويژه خواري و رانت در كشور است و در اين راه همه بايد كمك كنند.
حجت الاسلام و المسلمين دكتر حسن روحاني با بيان اينكه درباره مبارزه با فساد خيلي شعار داده شده و كمتر عمل شده است، گفت: بگونه اي عمل شده كه مردم ما وقتي اين موضوع مطرح مي شود، ترديد مي كنند كه در مقام عمل چه اقدامي شده است.
رئيس جمهوري افزود: در بخش مبارزه با فساد اگر چه مشكلات ساختاري وجود دارد، ولي اين مشكلات حل و فصل خواهد شد.
دكتر روحاني با بيان اينكه در مسير مبارزه با فساد با مواردي تكان دهنده برخورد كرديم، گفـت: پول بيت المال و رقم بسيار بالايي در حدود هشت و نيم تا ۱۰ هزار ميليارد تومان در اختيار يك نفر قرار گرفته كه واقعا دليل آن معلوم نيست.
دكتر روحاني در ادامه افزود: در اين زمينه همه از جمله دولت، مجلس و قوه قضائيه بايد دست به دست هم بدهيم، با هم حركت كنيم و درباره اين مورد خاص كاري كنيم، اين پول مردم به بيت المال برگردد.
حجت الاسلام و المسلمين دكتر حسن روحاني با اشاره به اينكه بايد كاري كنيم كه ريشه ويژه خواري و رانت در كشور خشكيده شود، گفت: در نشستي كه با كاركنان وزارت اطلاعات داشتم، دستور دادم كه آنها نيز با جديت وارد شوند، تا بتوانيم ابتدا پول مردم را به بيت المال برگردانيم و پس از آن مشكلات ساختاري را حل كنيم و در اين زمينه البته همه از جمله مجلس و قوه قضائيه و همه مردم بايد دولت را ياري دهند.
صداي عظمت اين ملت به گوش دنيا رسيده است
 رييس جمهوري در بخش ديگري از گفتگوي خود با مردم ايران گفت : دولت از انتقاد استقبال مي‌كند و مردم ما بايد حرف بزنند.
حجت الاسلام و المسلمين دكتر حسن روحاني با بيان اينكه به دانشگاه انتقاد دارد، با اشاره به سخنان خود در جمع رؤساي دانشگاه ها گفت: انتقاد من اين بود كه مي خواستم دانشگاه حضور فعالتري داشته باشد. نه تنها در روابط بين‌الملل، بلكه دانشگاه محصولش به جامعه برگردد و به نيازهاي جامعه پاسخ دهد.
رييس جمهوري با اشاره به اينكه در بحث توافق ژنو و يا همان برنامه اقدام مشترك بحث ما برد – برد بود، گفت: بعضي‌ها فكر مي‌كنند كه بايد برد – باخت حاكم باشد در حالي كه اصلاً برد – باخت در دنياي امروز معنا ندارد. به هر حال برد – برد معنايش اين است كه ما در يك بخشي برنده مي‌شويم و طرف مذاكره ما در يك بخشي قدم بر مي دارد.
حجت الاسلام و المسلمين دكتر حسن روحاني با بيان اينكه آنچه براي ما مهم است، اين است كه ما خط قرمزها را مراعات كنيم، خواست مردم را مد نظر داشته باشيم و سياست‌هاي كلي و عزت مردم مدنظر باشد، گفت: امروز مردم ما در بخش هاي سياسي، اقتصادي و روابط بين‌المللي شاهد يك عزت هستند.
دكتر روحاني با بيان اينكه همين صف هايي كه براي حضور و مذاكره با ايران تشكيل شده نشان مي‌دهد كه صداي عظمت اين ملت به گوش دنيا رسيده است، گفت: امروز ملت ما فرصت جديدي خلق كرده و به وجود آورده است و بنابراين در اين توافق هم ما يك قدم مهم برداشتيم.
دكتر روحاني در تشريح قدم مهمي كه برداشته شده است، گفت: دشمنان مي‌خواهند، ايران هراسي را در دنيا جا بيندازند و در سايه ايران هراسي، جنايتكاران در منطقه هر كاري بكنند، هر مداخله‌اي بكنند، يعني فضاي دنيا را پر بكنند از اينكه مشكل ايران است و مشكل خطر ايران است و هم برخي از همسايه‌هاي ما را و هم برخي از كشورها را و هم بخشي از ملت‌ها را بترسانند و ما مي خواستيم يك ضربه‌اي بزنيم به توطئه ايران هراسي و به دنيا بگوييم كه اين دروغ است، ايران هيچ خطري براي هيچ كس نيست و فعاليت هاي هسته اي اش كاملاً صلح‌آميز است و درهايش براي نظارت بين‌المللي طبق قانون باز است.
حجت الاسلام و المسلمين دكتر حسن روحاني با اشاره به اينكه در بحث تحريم، اولين ضربه را زديم، گفت: اين قدم اول است و راه بلندي در پيش رو داريم. اينكه شما مي‌بينيد ديگران اينقدر دارند حرف مي‌زنند، امريكايي‌ها هر روز مصاحبه مي‌كنند و ما در كشور نياز به مصاحبه نداريم، خيلي توفيق بزرگي است، آمريكايي‌ها هر روز ناچارند به خاطر فشارهاي داخلي خودشان مصاحبه كنند و راست و دروغ را به هم ببافند، شعار بدهند درحاليكه ما نياز به شعار نداريم.
متن كامل گفت و گوي تلويزيوني رييس جمهوري با ملت شريف ايران متعاقبا منتشر خواهد شد.


تأیید کننده خبر : shirangi
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : admin
  • بازدید : 1013
  • کد خبر : 253