عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » 10 روستای هدف گردشگری استان در هشتمین جشنواره اقوام حضور دارند

رئیس کمیته گردشگری استان:

10 روستای هدف گردشگری استان در هشتمین جشنواره اقوام حضور دارند

10 روستای هدف گردشگری استان در هشتمین جشنواره اقوام حضور دارند

 مدیرکل امور روستایی و شوراهای استانداری گلستان گفت: 10 روستای هدف گردشگری به نمایندگی از هزار روستای استان در هشتمین جشنواره فرهنگ اقوام ایران زمین حضور دارند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان، قاسم سمیعی در گفتگو با این پایگاه خبری افزود: بر اساس برنامه ریزیهای انجام شده، در این نمایشگاه 10 غرفه به این روستاها اختصاص داده شده تا قابلیت های گردشگری خود را به نمایش بگذارند.

رئیس کمیته گردشگری استان اظهار کرد: این روستاها از اقوام مختلف با فرهنگها و گویش ها متفاوت انتخاب شده اند تا نمونه ای از روستاها و فرهنگ روستایی استان باشند.

سمیعی با اشاره به سخنرانی رییس جمهور به مناسبت روز روستا و تأکید بر گردشگری روستایی و طبیعت گردی، خاطرنشان کرد: امیدواریم با همکاری سازمان میراث فرهنگی و گردشگری بتوانیم در این حوزه گامهای مؤثری برداریم.

رئیس کمیته گردشگری استان با اشاره به ماده 194 قانون برنامه پنجم توسعه اظهار کرد: این ماده قانونی، دستگاههای اجرایی را موظف کرده تا در راستای تقویت گردشگری روستایی اقدام نمایند.

وی گفت: سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان می تواند با استفاده از ظرفیتهای موجود و تخصص خود، نسبت به آموزش دهیاران در زمینه نحوه برخورد با گردشگران و ارائه قابلیتهای گرذدشگری روستا به این اداره کل کمک کند.

مدیرکل امور روستایی و شوراهای استانداری گلستان اظهار کرد: ما دست همه کسانی که بخواهند در این حوزه فعالیت کنند را می فشاریم و همکاریهای لازم را خواهیم داشت.

سمیعی افزود: تاکنون 60 جشنواره فرهنگی روستا در استان برگزار شده که برد کشوری داشته و برگزاری چنین جشنواره هایی میتواند در تقویت گردشگری روستایی مؤثر باشد.

هشتمین جشنواره فرهنگ اقوام ایران زمین 16 لغایت 19 مهرماه سال جاری در محل دائمی نمایشگاههای بین المللی استان برگزار می شود.

مراسم افتتاحیه این جشنواره با حضور دکتر سلطانی فر، رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور و سفرا و نمایندگان کشورهای مختلف برگزار خواهد شد.

 


بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : مقسمی
  • بازدید : 2725
  • کد خبر : 2533