عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » بهره مندی 61 روستای دیگر استان از خدمات دهیاری ها

مدیرکل امور روستایی و شوراها استانداری خبر داد؛

بهره مندی 61 روستای دیگر استان از خدمات دهیاری ها

مدیر کل دفتر امور روستایی و شوراها استانداری گلستان اظهار کرد: : با پیگیری صورت گرفته ،مجوز راه اندازی 61 دهیاری جدید در استان اخذ شد و بدین ترتیب دهیاران 61 دهیاری جدید التاسیس استان فعالیت خود را آغاز کردند.

به گزارش دفتر امور روستایی و شوراها، علی نصیبی تصریح کرد: دهیاری های جدید زمینه خدمات به خانوارهای این روستاها را فراهم می آورند و با اخذ مجوز این دهیاری ها، 890 دهیاری در سطح استان ، به روستاها خدمت رسانی می کنند

وی افزود: خوشبختانه تا کنون مراحل گزینش، ابلاغ دهیاران و اخذ شناسه ملی برای دهیاری های جدید التاسیس صورت گرفته است و آنها با طی کردن دوره های آموزشی ذکر شده با وظایف و قوانین به خوبی آشنا شده اند.

وی یادآور شد: با استقرار دهیاری در این روستاها، آنها می توانند از اعتبارات دهیاری ها بهره مند شوند و با جذب این اعتبارات رشد و توسعه روستا را شتاب بخشند.

مدیر کل امور روستایی و شوراها استانداری گلستان، خاطر نشان کرد: در حال حاضر 927 روستای استان گلستان بالای 20 خانوار جمعیت دارند و از این تعداد 890 روستا دارای دهیار هستند.

نصیبی با تاکید بر اهمیت نقش دهیاران، گفت: دهیاران با بهره گیری از توانایی های خود و اهالی روستا و افزایش انسجام در بین مردم می تواند ضمن بهبود وضعیت معیشت آنان در رشد و توسعه روستا موثر باشند.

لازم به ذکر است اطلاعات دهیاری های جدید التاسیس استان همچون دهیاری های پیشین در سامانه آماری سازمان شهرداری ها و دهیاری ها ثبت شده و به زودي اعتبارات دهیاری ها جهت این روستاها تخصیص می یابد.

گفتنی است دو دوره آموزشی در شهرهای گرگان و گنبد کاووس برای دهیاران 61 دهیاری جدید برگزار و بسته آموزشی شامل کتاب قوانین و مقررات روستا، کتابچه های ساخت و ساز غیرمجاز به دهیاران جدید به آنها ارائه شد.


تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .