عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » حفظ و حراست از آثار و ارزشهای دفاع مقدس سبب اقتدار نظام خواهد شد


حفظ و حراست از آثار و ارزشهای دفاع مقدس سبب اقتدار نظام خواهد شد

حفظ و حراست از آثار و ارزشهای دفاع مقدس سبب اقتدار نظام خواهد شد

معاون سیاسی ، امنیتی و اجتماعی استاندار گلستان گفت : حفظ و حراست از آثار و ارزشهای دفاع مقدس و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت ، سبب اقتدار و پایداری نظام اسلامی خواهد شد.
"علیرضا جمشیدی" در آیین تودیع و معارفه مدیران کل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس استان گلستان اظهار داشت : در جهان امروز ، فرهنگ مهمترین منبع قدرت به شمار می رود و حتی دولتهای استکباری نیز به این نتیجه رسیده اند که در اختیار داشتن تجهیزات و تسلیحات برتر نظامی ضامن اقتدار هیچ دولت و ملتی نیست.
وی ادامه داد : اقتداری که امروز نصیب جمهوری اسلامی ایران شده و عزت امام خمینی (ره) به عنوان بنیانگذار کبیر این انقلاب و در ادامه راه ایشان مقام معظم رهبری ، هرگز از ناحیه تجهیزات و تسلیحات برتر نظامی بدست نیامده بلکه از ناحیه دلها حاصل شده که آن همان فرهنگ است و یک موضوع عشق و ایمانی می باشد.
معاون استاندار یادآور شد : بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس همچنان که از نامش پیداست رسالت نگهداری و بهره برداری از آثار و ارزشهای دفاع مقدس را برعهده دارد و باید به گونه ای این آثار را حفظ و نشر کند که دچار نابودی و تحریف نشده و از طرفی این فرهنگ میان مردم تبلیغ ، ترویج و حاکم بشود.
وی خاطرنشان کرد : چنانچه این ارزشها را به درستی در جامعه حاکم کرده و جامعه را با این نگاه هدایت و مدیریت کنیم طبیعتاً نظام اسلامی مقتدر و پایدار خواهد ماند و این مأموریت و رسالتی است که بر دوش همه ماست تا به حفظ و حراست از آثار ارزشمند دفاع مقدس و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت بپردازیم.
گردآوری اسناد دفاع مقدس و تبدیل آن به کتابخانه جامع یک ضرورت است
جمشیدی در ادامه با بیان برخی از مأموریتهای مهم در حوزه بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس پرداخت و گردآوری اسناد مهم دفاع مقدس و تبدیل آنها را به یک کتابخانه جامع از ضروریات عنوان کرد.
وی تأکید کرد : باید آثار به جای مانده از دفاع مقدس را تجمیع و مکتوب نموده و در یک محل جامع در اختیار مردم و بخصوص نسلهای جوان قرار دهیم تا نسلهای آینده ما با این ارزشها غریبه نباشند و بدانند که پدرانشان چگونه از دین و آب و خاکشان در مقابل دشمن تا بن دندان مسلح بعثی جانانه دفاع کردند و جان خود را در این راه نثار ساختند.
معاون سیاسی امنیتی استاندار افزود : ساخت فیلم هایی با موضوع دفاع مقدس همانند آثار بی شمار و برجسته ای که تا کنون در این حوزه خلق شده است با استفاده از تکنولوژیهای روز صنعت سینما هم می تواند در این حوزه هدایت بخش و هدایتگر نسلها باشد.
وی انجام فعالیتهای پژوهشی را از دیگر رسالتهای مهم بنیاد دانست و بیان کرد : تألیفاتی که پژوهشگران و محققین در حوزه دفاع مقدس داشته اند باید ساماندهی شده و در دسترس عموم قرار بگیرد.
جمشیدی خاطر نشان کرد : تأمین منابع انسانی و اساتید نخبه و برجسته در حوزه دفاع مقدس ، جهت تدریس 2 واحد درسی در دانشگاهها از جمله مباحثی است که باید به جد پیگیری شده و در دستور کار بنیاد حفظ آثار قرار بگیرد.
مدیرکل جدید ، پروژه ملی پارک موزه دفاع مقدس را با جدیت پیگیری کند
معاون استاندار گلستان در پایان از تلاش‎های مدیرکل سابق حفظ آثار و نشر ارزش‎های دفاع مقدس استان قدردانی کرد و گفت: در زمان مسئولیت سیدابوالحسن میرکریمی اقدامات خوبی برای پروژه مرکز فرهنگی ارزش‎های دفاع انجام شد که امیدواریم سرهنگ حسن نیا به عنوان مدیر کل جدید ، این پروژه ملی و ماندگار را با جدیت پیگیری کنند تا به سرانجام خوبی برسد.
وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به تقارن 13 آبان ماه و آغاز ماه محرم گفت : در این راستا تدابیر لازم صورت گرفته است و به امید خداوند متعال در روز 13 آبان که روز ملی مبارزه با استکبار است شاهد جلوه دیگری از حماسه سیاسی ملت ایران اسلامی خواهیم بود.
وی در پایان یادآور شد : ملت با عنصر ایمان و توکل به خداوند انقلاب اسلامی را به ثمر رساند و پیروز 8 سال دفاع مقدس شد و حال که ما به عنوان الگوی عملی جهان اسلام و پرچمدار بیداری اسلامی و استکبار ستیزی در جهان مطرح هستیم باید بار دیگر و با خلق حماسه ای ماندگار نفرت و انزجار خود را از آمریکای جنایتکار و متحدانش نشان دهیم.
این آیین با حضور امیر نامی جانشین ریاست بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس کشور برگزار شد و ضمن تقدیر از زحمات سرهنگ میرکریمی در دوران تصدی سمت مدیرکلی در استان ، سرهنگ حسن نیا به عنوان مدیر کل جدید بنیاد در استان معارفه شد.


تأیید کننده خبر : mohammadabadi
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : admin
  • بازدید : 1481
  • کد خبر : 280