عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » ساخت موزه فرهنگی برای استان یک راهبرد است


ساخت موزه فرهنگی برای استان یک راهبرد است

ساخت موزه فرهنگی برای استان یک راهبرد است

استاندار گلستان با بیان اینکه موزه فرهنگی برای استان بسیار تاثیرگذارومهم است ؛ گفت : ایجاد پارک موزه دفاع مقدس در استان یک راهبرد است ونباید از آن غافل باشیم.

دکتر "حسن صادقلو" در دیدار با امیر "نامی" جانشین رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس در گرگان افزود : شهیدان انسانهای مخلصی هستند که در راه خدا حرکت کردند و این حرکت آنها به فضل الهی در جامعه ماندگار خواهد بود .
وی ادامه داد : همه باید تلاش کنند آثار ماندگار و ارزشمند این حرکت را با ظریف ترین روشهای علمی و هنری بقا ببخشند .
دکتر صادقلو ادامه سند جامع وچشم انداز هویت بخشی وآثار شهیدان را یک ضرورت دانست و اظهار امیدواری کرد با تلاش همه مسئولان بتوانیم به یک نگاه تحولی در این کار مقدس برسیم.
وی با اشاره به آیات قران کریم تصریح کرد : ما با استفاده از ارزشهای قرآنی می توانیم به تاریخ خود جهت وهدف دهیم وجوهره آن که هویت بخشی است باید موضوع کار اصلی بنیادحفظ ونشر آثار قرارگیرد.
استاندارگلستان اظهار داشت : ظرفیت های ارزشمند دفاع مقدس می تواند مایه اعتبارجامعه باشد زیرا براساس آموزه های قرآنی شهداء خود اهل بصیرت بودند و می توانند بصیرت افزاو هویت بخش باشند.
دکتر صادقلو با اشاره به چهره های تاریخی دنیای امروز افزود : اکثر کشورهای جهان به دنبال برجسته ساختن چهره های تاریخی خود هستند که بتوانند به جامعه خود هویت ببخشند.
استاندارگلستان اضافه کرد : بسیاری از کشورها ، موزه های غنی وفراوانی ساختند تا بتوانند فرهنگ گذشته را به نسل جدید انتقال دهند ویک نگاه مقدس از افتخارات گذشته در بین مردمشان ایجادکنند.
وی در پایان تأکید کرد : درآموزه های دینی اسلام ، تاریخ از ارکان اصلی معرفت وشناخت است بنابراین در ایران اسلامی ، هویت بخشی باید بیشتر از کشورهای دیگر مورد توجه قرار گیرد.


تأیید کننده خبر : mohammadabadi
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : admin
  • بازدید : 1235
  • کد خبر : 309