عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » اعلام عنوان های صحیح تقسیمات کشوری استان براساس مصوبات هیات دولت

از سوی اداره کل سیاسی وانتخابات استانداری گلستان انجام شد؛

اعلام عنوان های صحیح تقسیمات کشوری استان براساس مصوبات هیات دولت

اعلام عنوان های صحیح تقسیمات کشوری استان براساس مصوبات هیات دولت

 مدیرکل دفتر سیاسی وانتخابات استانداری گلستان با اعلام عنوان های صحیح تقسیمات کشوری استان براساس مصوبات هیات دولت گفت: "استان گلستان" شامل 14 شهرستان، 27 بخش و 29شهر است.

"سیدعلی میرباقری" روز چهارشنبه در گزارشی اظهار کرد: در قالب این تفسیمات شهرستان ها، بخش ها و شهرهای استان گلستان مصوب و مشخص شده و لازم است در مکاتبات و سربرگ های اداری نیز بکار گرفته شود.

به گفته وی براساس این تقسیمات شهرستان آزادشهر با دو بخش مرکزی و چشمه ساران به مرکزیت آزادشهر و نوده خاندوز شامل سه شهر 'آزادشهر، نگین شهر و نوده خاندوز' است.

وی ادامه داد: شهرستان آق قلا با دو بخش مرکزی و وشمگیر به مرکزیت آق قلا و انبارالوم شامل دو شهر 'آق قلا و انبارالوم' می باشد.

مدیرکل دفتر سیاسی و انتخابات استانداری گلستان افزود: شهرستان بندرگز با دو بخش مرکزی و نوکنده به مرکزیت بندرگز و نوکنده شامل شهرهای 'بندرگز و نوکنده' است.

به گفته وی، شهرستان ترکمن با دو بخش مرکزی و سیجوال به مرکزیت بندرترکمن و سیجوال شامل شهر 'بندرترکمن' می باشد.

میرباقری اظهار نمود: شهرستان رامیان با دو بخش مرکزی و فندرسک به مرکزیت رامیان و خان ببین شامل چهار شهر 'تاتارعلیا، رامیان، دلند و خان ببین' است.

وی ادامه داد: شهرستان علی آباد با دو بخش مرکزی و کمالان به مرکزیت علی آباد و فاضل آباد دارای چهار شهر علی آباد، مزرعه، سنگدوین و فاضل آباد می باشد.

به گفته وی، شهرستان کردکوی با بخش مرکزی به مرکزیت کردکوی دارای یک شهر به نام 'کردکوی' است.

میرباقری اظهار کرد: شهرستان کلاله با دو بخش مرکزی و پیشکمر به مرکزیت کلاله و فراغی دارای دو شهر 'کلاله و فراغی' می باشد.

وی تصریح کرد: شهرستان گالیکش با دو بخش مرکزی و لوه به مرکزیت گالیکش و صادق آباد دارای یک شهر با عنوان 'گالیکش' است.

مدیرکل سیاسی و انتخابات استانداری گلستان گفت: شهرستان گرگان (مرکزگلستان) با دو بخش مرکزی و بهاران به مرکزیت گرگان و سرخنکلاته دارای سه شهر 'گرگان، جلین و سرخنکلاته' می باشد.

میرباقری افزود: شهرستان گمیشان با دو بخش مرکزی و گلدشت به مرکزیت گمیش تپه و سیمین شهر دارای دو شهر با عنوان های'گمیش تپه و سیمین شهر' است.

به گفته وی، شهرستان گنبدکاووس نیز با دو بخش مرکزی و داشلی برون به مرکزیت گنبدکاووس و اینچه برون دارای دو شهر 'گنبدکاووس و اینچه برون' می باشد.

وی اضافه کرد:شهرستان مراوه تپه با دو بخش مرکزی و گلیداغ به مرکزیت مراوه تپه و گلیداغ دارای یک شهر با نام 'مراوه تپه' است.

میرباقری افزود: شهرستان مینودشت با دو بخش مرکزی و کوهسارات به مرکزیت مینودشت و دوزین دارای یک شهر با عنوان 'مینودشت' است.

استان گلستان حدود یک میلیون و 800هزار نفر جمعیت دارد که در 29 شهر و افزون بر یکهزار روستا زندگی می کنند.

این استان مرزی با کشور ترکمنستان، دریای خزر و استان های خراسان شمالی، سمنان و مازندران همسایه است.

(برگرفته از سایت خبرگزاری ایرنا)


تأیید کننده خبر : کارشناس1
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : مقسمی
  • بازدید : 4100
  • کد خبر : 3207