عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » تنها 15 درصد واحدهاي مسكوني روستايي بيمه هستند


تنها 15 درصد واحدهاي مسكوني روستايي بيمه هستند

تنها 15 درصد واحدهاي مسكوني روستايي بيمه هستند

استاندار گلستان گفت: از مجموع واحدهاي مسكوني روستايي استان تنها 15 درصد بيمه هستند كه اصلا رقم مناسبي نيست.

"جواد قناعت "در شوراي هماهنگي مديريت بحران استان اظهار داشت : در بخش بيمه هاي حوادث ، استان جزو استان هاي پيشرو است و 90 درصد واحدهاي مسكوني شهري توسط شهرداري ها بيمه شده اند اما در بخش مسكن روستايي ضعيف عمل شده است.

وي با اشاره به مشكلاتي كه در سايت مسكن مهر كلاله اتفاق افتاده است افزود: 6 بلوك اين سايت كه داراي 36 واحد مسكوني است دچار مشكل هايي شده است كه با عامل اين مشكلات بايد برخورد جدي شود.
قناعت ادامه داد: در زمان حساس انتقال قدرت از دولت دهم به دولت يازدهم هستيم و در اين بين برخي سعي مي كنند با بزرگ نمايي مشكلات اختلال و نارضايتي ايجاد كنند ، اين گونه موارد نبايد باعث شود تا كار بزرگي چون مسكن مهر نديده گرفته يا كوچك شمرده شود.
وي تصريح كرد: در سه مرحله در استان توسط وزير راه و شهرسازي و رييس جمهور سابق حدود 28 هزار واحد مسكن مهر افتتاح شده است و در اين بين 36 واحد به دليل سهل انگاري داراي مشكلاتي است اما نبايد زحمات نديده گرفته شود، همانطور كه سهل انگاري ها نيز ناديده گرفته نمي شود و به شدت با آن برخورد مي شود.
قناعت در ادامه گفت: در سال 91 در گلستان در بخش مهندسي رودخانه 80 ميليارد ريال  هزينه شده است كه از اين ميزان 30 ميليارد ريال در بخش لايروبي و 50 ميليارد ريال در بخش ديواره سازي هزينه شده است.
به گفته وي ؛ حجم كارهايي كه در اين مدت و با اين اعتبار انجام شده در طول سالهاي قبل بي نظير بوده است هرچند با حالت ايده آل فاصله فراواني داريم.
استاندار گلستان اذعان كرد: در سال 91 و در دو مرحله سيل خسارتي بالغ بر 100 ميليارد تومان به استان وارد شد اما از سوي سازمان مديريت بحران 90 ميليارد تومان خسارت برآورد و قبول شد و تاكنون تنها 33 ميليارد تومان از اين اعتبار به استان تخصيص يافته است، عمده پروژه هايي نيز كه براي اين 33 ميليارد تومان در نظر گرفته شده است پروژه هايي با ماهيت بازسازي است.
وي خاطر نشان كرد: انتظار مي رود تا با تلاش بيشتر شاهد تكميل پروژه هاي نيمه كاره باشيم تا پايان شهريور نيز بايد گزارشي از پيشرفت 389 پروژه اين بخش ارائه شود، 
قناعت افزود : همچنين با هدف برنامه محور كردن توزيع اعتبارات، دستگاه هاي اجرايي و فرمانداران هماهنگي هاي لازم را انجام و اولويت هاي هر شهرستان نيز مشخص شود، مديريت بحران استان نيز گزارشي از اخرين وضعيت ساخت و ساز در مناطق پر خطر ارائه كند.
قناعت تصريح كرد: جانمايي مكان اسكان اضطراري شهرهاي بالاي 50 هزار نفر جمعيت در استان که شامل گرگان و گنبد مي شود نيز انجام و به تهران ارسال شده تا كارهاي اجرايي انجام شود.
وي با اشاره به افتتاح طبقه دوم ساختمان مديريت بحران استان گفت: در اين ساختمان سيستم ارتباط راديويي و تلفني ستاد مديريت بحران تعبيه شده است.


تأیید کننده خبر : قائینی
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : admin
  • بازدید : 1466
  • کد خبر : 326