عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » انقلاب امام حسین (ع) مدل اساسی نجات بشریت است


انقلاب امام حسین (ع) مدل اساسی نجات بشریت است

انقلاب امام حسین (ع) مدل اساسی نجات بشریت است

استاندار گلستان گفت : انقلاب امام حسین (ع) مدل اساسی نجات بشر و امری مستمر برای معرفی راه حق و باطل در جامعه ی جهانی است.

دکتر"حسن صادقلو" در جمع عزاداران تاسوعای حسینی شهر مزرعه ی کتول شهرستان علی آباد امام حسین (ع) را چراغی روشن بر تاریکی جامعه دانست و بیان کرد: قیام عاشورا جامعه ی جهانی را به یک مدل عدالت مند راهنمایی می کند که هر فهمی غیر از این مدل نشانه ی عدم درک عاشورای امام حسین (ع) است.
وی اظهار کرد: لازمه ی لبیک به امام حسین (ع) کسب معرفت حسینی و عمل به آن است.
صادقلو در بخشی از سخنان خود با تقسیم دشمنان امام حسین (ع) به سه دسته تشریح کرد: گروه اول آن هایی هستند که جسم امام حسین (ع) و یارانش را کشتند، گروه دوم آن هایی که سعی در حذف آثار ایشان داشتند و گروه سوم افرادی که به دنبال مخدوش کردن چهره ی امام حسین (ع) بودند.
استاندار گلستان جریان دشمنان امام حسین (ع) در عاشورا را جنایتی منحصر به فرد دانست و افزود: اگر بشریت در داستان جنایت به دنبال یک واقعه باشد، در کربلا با بیش از ۲۱ جنایت، امری انحصاری در جنایت اتفاق افتاده است.
وی با اشاره به اهمیت دشمن شناسی در قیام عاشورای امام حسین (ع) اظهار داشت : اکتفا به جسم امام حسین (ع) در دشمن شناسی قیام عاشورا نشانه ی عدم شناخت و درک صحیح ما از امام حسین (ع) است.
صادقلو در بخش دیگری از سخنان خود در خصوص اشک بر امام حسین (ع) تصریح کرد : گریه ما بر امام حسین (ع) دارای اصالت و نمک واقعه ی عاشورا است که باید حفظ شود.
وی با تاکید بر اینکه نباید برای هدف مقدس از سلاح نامقدس استفاده کنیم، تأکید کرد : مداحان در گریاندن مردم برای امام حسین (ع) در حفظ تاریخ و عدم تحریف واقعه عاشورا مراقبت کنند.
استاندار گلستان با اشاره به لزوم گسترش فرهنگ عاشورایی در جهان گفت : سید حسن نصرالله نیز یکی از افرادی است که با استفاده از فرهنگ امام حسین (ع) و عاشورا در مقابل دشمن ایستاد.
صادقلو در پایان با بیان اینکه امام حسین (ع) هیچ گاه از دشمن تقاضا نکرد، گفت : مبنای قیام امام حسین (ع) مبارزه با ظلم، خواری، کفر و احیای دین بود که باید در انتقال این اصول به نسل بعد درست عمل کنیم.
مراسم عزاداری شب تاسوعای حسینی با حضور استاندار گلستان ،کی پورفرماندار شهرستان علی آباد کتول، نماینده علی آبادکتول در مجلس و مسئولین این شهرستان در حسینیه صابری شهر مزرعه کتول برگزار شد.


تأیید کننده خبر : mohammadabadi
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : admin
  • بازدید : 1688
  • کد خبر : 342