عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » تحقق توسعه روستایی نیازمند توجه خاص به دهیاری ها، شوراها و رفع مشکلات آنهاست

مدیر کل امور روستایی و شوراها استانداری گلستان؛

تحقق توسعه روستایی نیازمند توجه خاص به دهیاری ها، شوراها و رفع مشکلات آنهاست

برای مشاهده تصاویر بصورت اسلایدر، روی یکی از تصاویر کلیک کرده و دکمه Space یا فاصله را از روی کیبرد بفشارید.

تحقق توسعه روستایی نیازمند توجه خاص به دهیاری ها، شوراها و رفع مشکلات آنهاست

مدیر کل امور روستایی و شوراها استانداری گلستان، گفت: تحقق توسعه روستایی نیازمند توجه خاص به نقش عوامل اصلی این پروسه بویژه دهیاری ها و شوراها و رفع مشکلات آنهاست.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان،علی نصیبی، بعدازظهر امروز (20تیر) در نشست مدیران کل امور روستایی و شوراها استانداری های سراسر کشور، گفت: توسعه اقتصادی روستاها باید در کنار توسعه عمرانی مورد توجه ویژه قرار گیرد.
وی افزود: تحقق ایده روستاهای کارآفرین نیازمند شناسایی ظرفیت های روستا، آموزش و تسهیل در صدور مجوز ها و بازاریابی تولیدات روستایی است.
وی با اشاره به اهمیت آموزش در شوراها، تصریح کرد: ضرورت دارد توجه ویژه ای به بحث آموزش های تخصصی دهیاران و شوراها صورت پذیرد.
مدیر کل امور روستایی و شوراها استانداری گلستان ابراز امیدواری کرد در راستای حفظ دهیاران توانمند تدابیری اندیشیده شود و دغدغه های مسدولان مالی و ناظران فنی مورد توجه قرار گیرد.
وی با اشاره به اقدامات صورت گرفته در سطح استان، گفت: یکی از اقدامات قابل توجه در استان گلستان احصا مانده حساب دهیاری ها بود که از این طریق 180 پروژه عمرانی در روستاها تعریف و در حال اجراست.
علی نصیبی یادآور شد: در نوروز سال جاری، 50 جشنواره فرهنگی و اقتصادی در روستاهای استان برگزار شد.
وی توجه به آموزش را مسئله ای قابل توجه دانست و افزود: آموزش ناظران فنی، مسئولین مالی، کارکنان و سربازان پایگاه های آتش نشانی دهیاری ها و دوره های آموزشی شرکت های تعاونی از جمله اقدامات صورت گرفته در سال گذشته و سال جاری است.
وی خاطر نشان کرد: 94 درصد پسماند روستایی استان در دو سایت آق قلا و آزادشهر با استفاده از ماشین آلات روستایی جمع آوری می شود که البته هزینه های جمع آوری زباله از مردم اخذ می گردد و براساس قرار داد با سازمان مدیریت پسماند جمع آوری می شود.
مدیر کل امور روستایی و شوراها استانداری گلستان با اشاره به سامانه جامع کارآفرینی در روستاهای ایتان تصریح کرد: سامانه جامع کارآفرینی برای تمامی روستاهای استان تعریف شده و در آن اطلاعات مربوط به کارگاههای روستایی و محصولات روستایی، همراه با بخشنامه ها و شیوه نامه ها قرار داده شده است تا علاقه مندان به کارآفرینی در عرصه روستایی به آن مراجعه نمایند.
نصیبی با بیان ظرفیت های این سامانه گفت: در این سامانه نمونه های کارآفرینان موفق، ظرفیت های اقتصادی روستاها و تقسیم بندی مشاغل صورت گرفته و به دنبال آن هستیم که برندی برای فروش محصولات روستایی استان به ثبت برسانیم.
وی با اشاره به اقدامات صورت گرفته در خصوص افزایش سرانه فضای سبز روستایی گفت: صدور پایان کار در روستاها منوط یه کاشت 2 نهال مثمر در حیاط خانه های روستایی است و نمونه این کار را در شهرستان گمیشان و با کشت نهال های انار و زیتون آغاز کرده ایم.
لازم به ذکر است بست و نهمین نشست مدیران کل امور روستایی و شوراها استانداری های سراسر کشور به میزبانی گلستان و در روزهای 20 و 21 تیرماه در حال برگزاری است.

بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .