عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » مردم گرگان در 5 آذر 57 به ندای امامشان لبیک گفتند

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار:

مردم گرگان در 5 آذر 57 به ندای امامشان لبیک گفتند

مردم گرگان در 5 آذر 57 به ندای امامشان لبیک گفتند

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار گلستان گفت: مردم انقلابی گرگان در تاریخ 5 آذر 1357 و در پاسخ به ندای امامشان به تجمع و تظاهرات علیه رژیم ستمگر پهلوی پرداخته و14 شهید را نثار انقلاب اسلامی ساختند.

"علی اصغر طهماسبی" در گفتگو با پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان، یادآور شد: پس از حمله مسلحانه عمال رژیم پهلوی در تاریخ 29 آبان 57 به مردم مشهد در حرم مطهر رضوی و بی حرمتی به ساحت مقدس امام رضا(ع)، امام خمینی (ره) هفتمین روز این واقعه را عزای عمومی اعلام نمودند که به دنبال این فرمان، مردم گرگان و مناطق اطراف صبح روز پنجم آذرماه، در فلکه امامزاده عبدالله گرگان تجمع کردند تا با برپایی راهپیمایی و خشم انزجار خویش را از این حرکت رژیم، نشان دهند.

وی ادامه داد: در جریان همین تجمع ، مأموران شهربانی وقت مسیر تظاهرات را بسته و به سوی مردم آتش گشودند که طی این اقدام وحشیانه عمّال رژیم پهلوی، 14 تن از مردم گرگان به درجه رفیع شهادت رسیدند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار گلستان تصریح کرد: عمال رژیم در این روز ضمن تیراندازی به مردم به سوی آمبولانسها نیز شلیک کردند و با حمله به بیمارستانها به سوی مجروحان این حادثه نیز آتش گشودند.

وی با بیان اینکه در جریان حماسه 5 آذر 57 گرگان، 14 تن شهید و 150 نفر زخمی شدند، گفت: 5 آذر از جمله روزهایی است که در تاریخ انقلاب شکوهمند اسلامی مغفول مانده که شاید یکی از مهمترین دلایل آن عدم انعکاس اخبار این روز خونین و تاریخی، در مطبوعات آ ن زمان بدلیل اعتصاب باشد.

طهماسبی تأکید کرد: حماسه 5 آذر گرگان باید به عنوان میراثی ماندگار به نسلهای بعد منتقل شود تا جوانان ما بدانند که روزگاری در این شهر پدران و مادرانشان چگونه برای پیروزی انقلاب اسلامی، از جان خود گذشتند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار در پایان خاطرنشان کرد: از مطبوعات و رسانه های استان انتظار داریم تا همه ساله و بصورت ویژه به این حماسه تاریخی مردم گرگان بپردازند، ضمن اینکه برگزاری برنامه های فرهنگی، گرامیداشت و یادواره شهدای این واقعه نیز می تواند در ماندگاری و انتقال حماسه پنجم آذر به نسلهای بعد، مؤثر باشد.


ارسال کننده خبر : معاونت سیاسی امنیتی اجتماعی
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .