عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » شهرهاي الكترونيك قابليت ايجاد ميليون‌ها شغل را دارد

مشاور استاندار:

شهرهاي الكترونيك قابليت ايجاد ميليون‌ها شغل را دارد

شهرهاي الكترونيك قابليت ايجاد ميليون‌ها شغل را دارد

مشاور فناوري اطلاعات استاندار گلستان با بيان اينكه 25 شهر الكترونيك در گلستان وجود دارد گفت: شهرهاي الكترونيك قابليت ايجاد ميليون‌ها شغل را دارند.

دكتر "علي‌اكبر جلالي" صبح امروز در همايش ملي استان مجازي در بستر شبكه ملي اطلاعات در گرگان اظهار داشت: با روش‌هاي سنتي نمي‌توان كشور را اداره كرد و بايد به فكر روش جديدي باشيم تا از طريق آن به پيشرفت و توسعه دست پيدا كنيم.
پدر علم آي تي ايران با بيان اينكه استانداري مجازي يك لايه دانش‌بنيان بر استانداري سنتي است تصريح كرد: ما در كشور سالها به دنبال دولت الكترونيك و خدمات الكترونيك به جامعه بوديم اما در اين زمينه هنوز توفيقات خوبي حاصل نشده است.
پدر علم IT ايران گفت: مشكلاتي كه در كشور وجود دارد سبب شده نه تنها به آينده نگاه نكنيم بلكه در صدد هستيم مشكلات گذشته را مرتفع كنيم كه اين رويكرد نمي‌تواند ما را به نتيجه مطلوب برساند.
جلالي با بيان اينكه فضاي مجازي موج‌هاي مختلفي در عرصه‌هاي الكترونيك، كشاورزي، صنعت، انقلاب اطلاعات و عصر مجازي را در نورديده‌ است افزود: ما در دنيا در فضاي مجازي قرار گرفته‌ايم كه بايد در اين حوزه رشد كنيم.
وي افزود: كشاورزي 3 درصد مشاغل جهان را تا سال 2030 جلو مي‌برد و نمي‌توان براي اشتغال به آن تكيه كرد چرا كه كشاورزي در آينده به عنوان تفريح و نه يك شغل خواهد بود.
به گفته وي كشورهاي توسعه يافته از جمله آمريكا تنها دو و نيم درصد توليدات خود را به كشاورزي اختصاص داده است.
پدر علم آي تي ايران يادآور شد: بايد راه ديگري براي استان‌هاي سبز پيدا كنيم كه علاوه بر پيش‌برندگي با جهان نيز تعامل كند.
وي اشتغال و تورم را دو مشكل اساسي در دولت تدبير و اميد خواند و اضافه كرد: براي كمك به اشتغال بايد به سمت مشاغل دانش‌بنيان و به كارگيري فارغ‌التحصيلان برويم.
وي كار، زندگي و تفريح را جزو برنامه‌هاي روزمره بشر ياد كرد و گفت: كار مهمترين بُعد را دارد بنابراين اگر بشر كار سالم نداشته باشد نمي‌تواند زندگي و تفريح مناسب داشته باشد.
به گفته مشاور استاندار گلستان، حل مشكلات اساسي كشور از طريق مشاغل دانش‌بنيان حل شدني است و اگر در اين مسير حركت نكنيم مشكلات حل نخواهد شد.
وي با بيان اينكه استانداري مجازي و استان مجازي ايده نوين و قابل پياده‌سازي است يادآور شد: اين دو رويكرد در مسير توسعه دولت الكترونيك حركت مي‌كند.
دكتر جلالي ادامه داد: استانداري مجازي را شكل توسعه يافته استانداري الكترونيكي مي‌دانند كه خدمات خود را نه تنها به صورت حضوري بلكه به صورت غيرحضوري از راه دور به صورت خودكار و هوشمند به مخاطبان درون و برون استانداري ارائه مي‌كند.
پدر علم آي تي ايران بيان داشت: استانداري مجازي همان استانداري فيزيكي است كه كنترل و مديريت آن مبتني بر فناوري شبكه و رايانه است و محتواي مكاتبات آن ديجيتالي بوده كه سيستم ارزش‌يابي و نظارت آن به صورت هوشمند و خودكار انجام مي‌شود.
وي ابراز اميدواري كرد در آينده نزديك صد در صد فارغ‌التحصيلان كشور بعد از فارغ‌التحصيلي حتما داراي شغل شوند كه اين رويكرد اقتصاد مقاومتي كه مدنظر رهبر معظم انقلاب است را تحقق خواهد بخشيد.
وي با تاكيد بر اينكه بايد با بومي‌سازي مملكت را جلو ببريم گفت: كپي‌سازي در فناوري نمي‌تواند ما را به آنچه مطلوب است برساند.


تأیید کننده خبر : ghaeni
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : admin
  • بازدید : 1394
  • کد خبر : 381