عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » پدافند غیرعامل همانند مصون سازی بدن در برابر امراض مختلف است

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار:

پدافند غیرعامل همانند مصون سازی بدن در برابر امراض مختلف است

پدافند غیرعامل همانند مصون سازی بدن در برابر امراض مختلف است

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار گلستان اهمیت پدافند غیرعامل را به مصون سازی بدن و اقدامات پیشگیرانه در مقابل بیماریها و امراض تشبیه کرد و گفت: پدافند غیرعامل از درون ما را مصون می سازد.

"علی اصغر طهماسبی" در صبح گاه مشترک نیروهای نظامی و انتظامی استان که به مناسبت هفته پدافند غیرعامل در فرماندهی انتظامی استان برگزار شد، اظهار کرد: از حدود 5000 سال پیش تا به امروز حدود 14 هزار جنگ در جهان بوقوع پیوسته و بیش از 4 میلیارد نفر در اثر همین جنگ ها جان خود را از دست داده اند.

وی یادآور شد: طی 8 سال دفاع مقدس نیز 189 هزار شهید تقدیم انقلاب اسلامی شد و بیش از 1000 میلیارد دلار خسارت به کشور ما وارد شد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار تصریح کرد: ایران به دلیل داشتن موقعیت استراتژیک، مواضع ضد استکباری و حمایت از ملت های مظلوم و تحت ستم، همواره مطمع نظر دشمنان و بیگانگان بوده و هست و این بدان معناست که ما باید دائماً در حال پدافند باشیم.

طهماسبی افزود: سه نوع تهدید وجود دارد که شامل تهدید نظامی و سخت، تهدید نوین و فن آورانه و تهدیدات مردم محورانه می شود که پس از پیروزی انقلاب اسلامی کشور ما همواره در خطر این تهدیدات قرار داشته است.

وی در ادامه گفت: امنیت مقوله ای سیال، مهم و تأثیر گذار بر توسعه همه جانبه است و هرنوع پیشگیری و مقابله با تهدیدات نوعی پدافند به حساب می آید.

جانشین شورای پدافند غیرعامل استان بیان کرد: پدافند غیرعامل شامل دفاع غیرمسلحانه و پایداری یک کشور در مقابل تهدیداتی است که زیرساختها و منابع و دارایی های آن منطقه را هدف قرار داده و حفظ آنها یکی از مولفه های اصلی پدافند به شمار می آید.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بااشاره به انواع تهدیدات امروزی، تهدید زیستی یا بیولوژیک را یکی از حربه های نوین دشمنان عنوان کرد و گفت: با توجه به پیشرفت روزافزون علم و تکنولوژی در سطح جهان، برخی کشورها با دستکاری های ژنتیکی و بیولوژیکی سعی در آلودگیویروسی و میکروبی انسان، دام، محصولات کشاورزی و نباتات، محیط زیست و منابع طبیعی کشورهای هدف دارند.

طهماسبی در ادامه تهدید مردم محورانه، جنگ نرم یا جنگ ایده ها را نوع دیگری از تهدیدات دشمن عنوان کرد و افزود: در این نوع تهدید دشمن با تهاجم فرهنگی به دنبال تغییر ذائقه مردم و با تحریم های ظالمانه بدنبال فشارهای اقتصادی و قرار دادن مردم در مقابل حاکمیت است و در دراز مدت نتیجه ای که این تهدیدات به دنبال دارد، چرخش ذهن مردم به سمت اهداف دشمن خواهد بود.

وی با بیان اینکه اقتصاد مقاومتی هموارهیکی از دغدغه های مقام معظم رهبری در سالهای اخیر بوده، خاطرنشان کرد: اقتصاد مقاومتی یعنی مصون سازی در مقابل تحریمها، یعنی خنثی سازی توطئه های دشمن، اینکه اقتصادمان وابسته به نفت نباشد و همه اینها به نوعی در چهارچوب پدافند غیرعامل قرار می گیرد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار در پایان با اشاره به تجربه 8 سال دفاع مقدس، بیان کرد: امروز قدرت دفاعی جمهوری اسلامی ایران تهدیدات نظامی دشمن را بی اثر ساخته به همین دلیل آنها بدنبال اجرای تهدیدات سایبری، زیستی و مردم محورانه هستند و این هوشیاری تمامی دستگاهها و نهاد های دولتی و حاکمیتی را نسبت به رعایت اصول پدافند غیرعامل، در تمامی حوزه ها می طلبد.

پدافند غیرعامل همانند مصون سازی بدن در برابر امراض مختلف است

پدافند غیرعامل همانند مصون سازی بدن در برابر امراض مختلف است

پدافند غیرعامل همانند مصون سازی بدن در برابر امراض مختلف است

پدافند غیرعامل همانند مصون سازی بدن در برابر امراض مختلف است

 

 

 


ارسال کننده خبر : معاونت سیاسی امنیتی اجتماعی
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .