عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » گلستان ظرفيت بسيار بالايي در اشتغالزايي و توانمند سازي دارد

استاندار گلستان:

گلستان ظرفيت بسيار بالايي در اشتغالزايي و توانمند سازي دارد

گلستان ظرفيت بسيار بالايي در اشتغالزايي و توانمند سازي دارد

استاندار گلستان گفت :خط مشي و جوهره اصلي كميته امداد امام اشتغالزايي و توانمند سازي است كه در استان گلستان ظرفيت بسيار بالايي در اين زمينه وجود دارد.

دكتر "حسن صادقلو"  در ديدار با سرپرست كميته امداد امام  خميني (ره) كشوردرگرگان افزود: براي آن كه توانمندسازي استان نسبت به استان هاي ديگر بالاتر و بهتر باشد، بايد تدبيري در اين مسير انديشيده و گام هاي مهم و اساسي برداشته شود.
به گفته وي، با به وجود آمدن چنين شرايطي، رده استان در بحث اشتغال و توانمند سازي بايد يك رده قابل قبولي باشد.
وي تصريح كرد: در حوزه توانمندسازي و اشتغال سازي كه هدف كميته امداد مي باشد، اين نهاد مقدس در راستاي افق و هدف خودش بايد يك مديريت استراتژيك تنظيم كند و بايد در اسناد بالادستي، برش استاني آن مشخص شود كه گلستان در كجا قراردارد و بايد آسيب شناسي كرد كه چرا گلستان در اين رنكينگ در پايين قرار گرفته است.
وي ادامه داد: عرصه كميته امداد امام خميني (ره) يك فرصت و خدمتي ويژه است و با توجه به شرايط ويژه خانواده ها، يك خدمت عادي نيست.
نماينده عالي دولت در گلستان افزود: مصارف بانكي در بخش تسهيلات 192 درصد در استان بيشتر است كه در دولت قبلي تنها مديريت توزيع انجام مي شد.
صادقلو گفت: اين استان در بخش هزينه اي 65 درصد كسري بودجه داريم و براي يك هزار پروژه 20 هزار ميليارد ريال كمبود اعتبار وجود دارد، در حالي كه اعتبار سالانه استان يك هزار و 950 ميليارد ريال مي باشد، يازده سال طول خواهد كشيد تا اين پروژه هاي نيمه تمام را به اتمام برسانيم.
وي اظهار كرد: عواملي باعث شده است كه دچار مشكل شويم يكي اينكه استان گلستان چون صنعتي نيست و بيشترين محصولات استان، ارزش افزوده آن 25 صدم درصد مي باشد و دوم اينكه گلستان استاني كشاورزي است و محصولات معافيت مالياتي دارند و ظرفيت بزرگي از ماليات كه درآمد كشور است بخودي خود از دست مي دهيم.
استاندار از سرپرست كميته امداد خواست كه نگاه ويژه اي به گلستان داشته باشد.
سرپرست كميته امداد امام خميني (ره) كشور: كميته امداد امام خميني (ره) توان ايجاد 500 هزار فرصت شغلي رادارد
 سرپرست كميته امداد امام خميني (ره) كشور گفت: اين نهاد مقدس اگر تامين بودجه و اعتبار شود، توان ايجاد 500 هزار فرصت شغلي در كشور را دارد.
"حسين انواري" هم در اين ديدار افزود: هدف و تكليف كميته امداد امام خميني (ره) با توجه به شعار مقام معظم رهبري در سه محور حضور و مشاركت مردم، سلامت و توانمند سازي خانواده و اصلاح سبك زندگي مي باشد.
به گفته وي، در راستاي اصلاح سبك زندگي برنامه دانشجويي، مقالات متنوع و همايش هاي سنتي برگزار كرديم.
وي تصريح كرد: در راستاي اشتغالزائي و كاهش خانواده و جمعيت هدف اين نهاد مقدس، 120 هزار خانواده خودكفا شده كه سه هزار و 200 خانواده از استان گلستان هستند.
وي ادامه داد: سعي ما براين است كه حركت جدي در حل معضل خانواده هاي كم بضاعت انجام دهيم.
انواري گفت: با ايجاد اشتغال و توانمندسازي خانواده ها مي توان ثبات اساسي در خانه ايجاد و طراحي كرد.
سرپرست كميته امداد امام خميني (ره) كشور افزود: ثبات در خانواده به تنهايي با تزريق پول مشكل حل نمي شود، بلكه جسارت حضور، خود باوري، اعتماد به نفس، مهارت آموزي و توانمندسازي در كارها از مهمترين اثرات اشتغال و توانمندسازي است.
به گفته انواري، از لحاظ اقتصادي رابطه اين نهاد با آنها كاملا قطع مي شود و مستمر بگير نخواهند بود ولي در رابطه با مشاوره، مددكاري و مشكلات موردي به آنان كمك مي كنيم.
وي اظهار كرد: در سال جاري 140 هزار خانوار تحت پوشش اين نهاد وارد حوزه اشتغال شدند و اكنون دو سال طول مي كشد كه آنان فارغ شوند و به خود ابتكاري برسند.
وي يادآور شد: در راستاي چشم انداز 20 ساله و برنامه چهارم و پنجم توسعه كشور چشم اندازي را تعريف كرديم و اين جهت گيري راهبردي استراتژيك در كميته امداد امام خميني (ره) وجود دارد.
انواري خاطرنشان كرد: استعداد سنجي، مهارت آموزي، ايجاد شغل و نظارت از جمله اقدامات كميته امداد امام خميني (ره) در اين راستا است.
سرپرست كميته امداد امام خميني (ره) كشور در ادامه سخنان خود از استاندار خواست كه حمايت ويژه اي در زمينه اشتغال مددجويان و تدابير ويژه اي در تعامل بيشتر بانك ها با اين نهاد انديشيده شود كه تا جهش بالايي داشته باشيم.
به گفته وي ، امسال مردم استان گلستان 200ميليارد ريال زكات پرداخت كردند.
وي تصريح كرد: استان گلستان ظرفيت خوبي در زمينه پرداخت زكات به ويژه توسط اهل تسنن ايجاد كرده كه با پرداخت زكات آباداني روستاها به ازاي اعتبارات دولتي بسياري از مشكلات روستايي حل و افزايش توليد و اشتغال را به همراه داشته است.
در اين جلسه استاندار گلستان از زحمات عباس حاجي اكبري مدير كل سابق كميته امداد استان تشكر و به ابراهيم باغباني مدير كل جديد كميته امداد استان تبريك گفته و براي هر دو آنان آرزوي توفيق نمود.

تأیید کننده خبر : ghaeni
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : admin
  • بازدید : 1092
  • کد خبر : 391