عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » يارانه شير كارخانجات به منظور تثبيت قيمت محصولات لبني پرداخت مي شود

معاون استاندار گلستان:

يارانه شير كارخانجات به منظور تثبيت قيمت محصولات لبني پرداخت مي شود

يارانه شير كارخانجات به منظور تثبيت قيمت محصولات لبني پرداخت مي شود

معاون برنامه ريزي و اشتغال استانداري گلستان گفت: به منظور تثبيت قيمت فرآورده هاي لبني تا پايان سال 92 پرداخت ما به التفاوت فرآورده هاي شير به صورت يارانه 190 تومان به ازاي هر كيلو، به كارخانجات پرداخت مي شود.

"علي مرگدري " شامگاه يكشنبه در جلسه هدفمند كردن شير استان كه در استانداري گلستان برگزار شد، ابراز داشت: مبلغ 190 تومان يارانه به ازاي هر كيلو شير خام تحويلي دامداران به كارخانجات لبني پرداخت مي شود و كارخانجات لبني موظفند كه شير خام خريداري شده را با مشخصات متعارف از ابتداي آذر ماه سال جاري به ازاي هركيلو 1300 تومان محاسبه و به دامداران پرداخت كنند.
به گفته وي ،يارانه شير به دامداران از ابتداي آذر ماه تا پايان بهمن بصورت يك جا پرداخت مي شود ويارانه شير اسفند بصورت هفتگي محاسبه و پرداخت مي گردد.
وي بيان داشت: مبناي محاسبه پرداخت مابه التفاوت صورت مجلس خريد شير خام است كه بايد به امضاء دامدار (فروشنده)، كارخانه (خريدار)، معاونين بازرگاني داخلي سازمان صنعت، معدن و تجارت و امور دام سازمان جهاد كشاورزي رسيده باشد.
مرگدري عنوان داشت: كارخانجات موظف هستند تا شير خام خريداري شده را با مشخصات متعارف و با در نظر گرفتن ميزان بار ميكروبي كمتر از 100 هزار و 3 و دو دهم درصد چربي قيمت شير تعيين مي شود كه بر اين اساس مي توانند قيمت را از 1300 تعيين محاسبه نمايند و به دامداران پرداخت نمايند.
وي با تاكيد براينكه كارخانجات موظفند تا پايان سال قيمت هاي محصولات لبني را افزايش ندهند ، افزود : كارخانجات موظفند براساس قيمت هاي مصوب شده تيرماه سال 92 عمل كنند وهمچنان در عرضه محصولات خود تثبيت قيمت ها را رعايت كنند و نظارت دقيق بر انجام اين كار بايد انجام شود.
معاون برنامه ريزي و اشتغال استان در ارتباط با سهم يارانه شير استان تصريح داشت: كل يارانه اي كه براي شير به استان گلستان قرار است پرداخت شود 55 ميليارد ريال است كه اولويت اين سهم با دامداران استان خواهد بود.
وي با اشاره به افزايش قيمت هاي فراورده هاي لبني اظهار داشت: هر كارخانه اي مي تواند يك مرحله در سال بر اساس اجازه اي كه دولت به آنها مي دهد افزايش قيمت داشته باشد و ممكن است كارخانه اي بر اساس كشش بازار همان زمان افزايش دهد يا اينكه برخي ها دوست دارند فضاي رقابتي خود را داشته باشند و در ماههاي بعد افزايش دهند.
مرگدري با اشاره به اينكه 300 ميليارد تومان اجراي اين طرح هزينه دارد ، خاطرنشان كرد: دولت با پرداخت 190 تومان يارانه شير با كارخانجات بايد حدود 10 هزار ميليارد ريال هزينه كند كه اين مقدار يك سوم يارانه نقدي است كه هر در طي يك ماه به مردم پرداخت مي شود و اين نشان دهنده اين است كه پرداخت يارانه به صنايع مي تواند در تثبيت قيمت هاي، حمايت از توليد و صنايع بسيار تاثير گذار باشد.
معاون برنامه ريزي و اشتغال استان با مثبت ارزيابي كردن اين اقدام اساسي و هدفمند دولت تدبير واميد اظهار داشت : اين اقدام در جهت حمايت از دامداران صورت گرفته است.


تأیید کننده خبر : ghaeni
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : admin
  • بازدید : 1311
  • کد خبر : 398