عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » دومین همایش ملی مدیریت بحران و پدافند غیرعامل در علی آباد کتول برگزار شد

باحضور معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار گلستان؛

دومین همایش ملی مدیریت بحران و پدافند غیرعامل در علی آباد کتول برگزار شد

دومین همایش ملی مدیریت بحران و پدافند غیرعامل در علی آباد کتول برگزار شد

دومین همایش ملی مدیریت بحران و پدافند غیرعامل در دانشگاه آزاد اسلامی علی آبادکتول با حضور معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار گلستان، فرماندار شهرستان علی آباد، مدیرکل پدافند غیرعامل و مدیرکل دفتر فنی استانداری برگزار شد.

"علی اصغر طهماسبی" در این همایش طی سخنانی گفت: پدافند غیرعامل و مدیریت بحران تکمیل کننده هم هستند و در زمان بحران هدایت و راهبری دستگاه های اجرایی باید توسط هر دو حوزه مدیریت بحران و پدافند غیرعامل انجام شود.

وی با بیان اینکه هم اکنون تهدید فقط در حوزه نظامی نیست و جامعه ممکن است در سه حوزه نوین و فناورانه، نظامی و سخت و همچنین مردم محورانه مورد تهدید قرار گیرد، افزود: متاسفانه ما در بحث فرهنگسازی و آموزش در حوزه مدیریت بحران و پدافند غیرعامل که پیشگیرانه است، غافل هستیم.

معاون استاندار گلستان با یادآوری اینکه در ۳۹ سال گذشت ۳۸ انتخابات در جمهوری اسلامی ایران برگزار شده است، ادامه داد: برگزاری این تعداد انتخابات نشان دهنده دموکراسی به معنای واقعی در جمهوری اسلامی ایران است.

وی تصریح کرد: ایران اسلامی یکی از قربانیان ترور در منطقه بود و طی 40 سال گذشته نه تنها جنگ تحمیلی، جنگ های داخلی با گروهک ها و بعد از آن انواع تهدیدهای ظالمانه را پشت سر گذاشته و امنیت کشور را حفظ کرده، امروز تأمین کننده امنیت کشورهای دوست و همسایه است.

وی با بیان اینکه دشمن هم اکنون در حوزه جنگ نوین و تهدیدات فناورانه ورود کرده و با موضوعات تراریخته و ژنتیکی، لوازم آرایشی و بهداشتی تقلبی و همچنین تهدید شیمیایی و منابع طبیعی سلامت مردم را به خطر انداخته، اضافه کرد: متاسفانه ما در بحث فرهنگسازی و آموزش در حوزه مدیریت بحران و پدافند غیرعامل که پیشگیرانه است، غافل هستیم.

طهماسبی با یادآوری اینکه ایران جزو ۱۰ کشور حادثه خیز در بلایای طبیعی است، تصریح کرد: گلستان هم جزو استان های حادثه خیز در بلایای طبیعی است و باید در حوزه آموزش و توانمندسازی مردم بیشتر ورود کنیم.

وی بیان اینکه اینکه آموزش و توانمندسازی مردم هزینه نیست، گفت: ما در مهار بحران توفیق کمی داریم و اطلاع رسانی و فرهنگسازی ما یا کم است یا اثر بخش نیست.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار در پایان با تاکید بر اینکه دهیاران، بخشداران و شوراییان باید در آموزش و فرهنگسازی در حوزه تهدیدها بیش از پیش ورود کنند، خاطرنشان کرد: تهدید همیشه نظامی نیست و ممکن است کمبود امکانات فنی با تهدیدهای مردم محورانه مانع از آن شود که مدیریت بحران بتواند در زمان وقوع حادثه کارش را به درستی انجام دهد.

دومین همایش ملی مدیریت بحران و پدافند غیرعامل در علی آباد کتول برگزار شد

دومین همایش ملی مدیریت بحران و پدافند غیرعامل در علی آباد کتول برگزار شد

دومین همایش ملی مدیریت بحران و پدافند غیرعامل در علی آباد کتول برگزار شد

 


ارسال کننده خبر : معاونت سیاسی امنیتی اجتماعی
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .