عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » آثار هنرمندان بايد نشان دهنده عدم منافات نماز با مظاهر ترقي باشد

استاندار گلستان:

آثار هنرمندان بايد نشان دهنده عدم منافات نماز با مظاهر ترقي باشد

استاندار گلستان گفت: نهادهاي فرهنگي بايد هنرمندان را به سمت توليد آثاري هدايت كنند كه نشان دهنده عدم منافات خواندن نماز با مظاهر ترقي و پيشرفت باشد.

دكتر " حسن صادقلو " در حاشيه نخستين جشنواره استاني شعر نماز و نيايش كه در قالب جشنواره شعر فجر در گرگان برگزار شد، در جمع خبرنگاران اظهار داشت: نهادهاي فرهنگي در ترويج فرهنگ ديني به خصوص نماز، مسئوليت سنگيني بر عهده دارند.
وي با بيان اينكه گاهي تناقض هاي موجود در جامعه كه ناشي از ناآگاهي يا ديدن الگوهاي تك بعدي است، سهم زيادي در واكنش هاي منفي افراد در قبال اداي نماز دارد.
استاندار گلستان اذعان داشت: جهت ترويج فرهنگ ديني در جامعه و پرداخت غير مستقيم به مقوله نماز در آثار هنري، بايد هنرمنداني متعهد و آشنا به مسائل ديني تربيت شوند.
صادقلو با اشاره به تصورات غيرواقعي برخي از مردم، به ويزه جوانان نسبت به محيط هاي غير اسلامي به خصوص غرب، عنوان كرد: تصور برخي اينگونه است كه هرآنچه در غرب است، از دين و معنويت دور است و مشاهده پيشرفت و ترقي آن ها در علوم و فناوري هاي نوين، موجب تضعيف دين و معنويات مي شود.
وي ادامه داد: داستان ها، تمثيلات و ضرب المثل هاي آموزنده درباره نماز در آثار هنري، نقش به سزايي در جلب و جذب مخاطبان دارد.
استاندار گلستان ضمن تأكيد بر توجه بيشتر به كاركردهاي اصلي هنر، خاطرنشان كرد: هنر گستره اي وسيع دارد كه بايد با شناسايي هر بخش و كاركردهاي آن، اثر گذاري آن را قوي تر كنيم.
صادقلو اظهار داشت: اطلاع رساني، نظارت اجتماعي، پركردن اوقات فراغت، فرهنگ سازي و ايجاد هنجارهاي اجتماعي از جمله كاركردهاي هنر در زمينه هاي مختلف، از جمله ترويج فرهنگ نماز است.
 نخستين جشنواره استاني شعر فجر با موضوع «نماز و نيايش»، عصر امروز (۱۱ اسفند) در تالار فخرالدين اسعد گرگاني برگزار شد.
اين جشنواره در دو بخش بزرگسالان و بخش ويژه شعر و نيايش كودكان ( 7 الي 12 سال) برگزار  و 121 شاعر استاني در اين جشنواره شركت كرده اند و از اين تعداد 169 اثر به دبيرخانه ارسال شده است كه نهايتأ پس از بررسي در هيئت داوران، 18 اثر به عنوان آثار برتر معرفي شدند.

تأیید کننده خبر : adibzade
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : admin
  • بازدید : 1293
  • کد خبر : 451