عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » 62 پروژه جهت تصویب به کارگروه تخصصی اقتصاد مقاومتی استان ارسال شد

معاون امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار گلستان در جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی استان

62 پروژه جهت تصویب به کارگروه تخصصی اقتصاد مقاومتی استان ارسال شد

62 پروژه جهت تصویب به کارگروه تخصصی اقتصاد مقاومتی استان ارسال شد

معاون امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار گلستان با اینکه اقتصاد مقاومتی یک فرهنگ است ، اظهار کرد: 62 پروژه به دبیرخانه ستاد ارسال شده که با دسته بندی آنها جهت تصویب در جلسه آینده به کارگروه تخصصی اقتصاد مقاومتی استان ارسال شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان، مهندس محمود ربیعی پیش از ظهر امروز 9 خرداد در سی و نهمین جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی استان، تصریح کرد: اقتصاد مقاومتی باید از قاعده هرم جمعیت در روستا آغاز شود و یقیناً با تقویت اقتصاد روستاها ، اهداف اقتصاد مقاومتی نیز نزدیک تر خواهد شد.
وی اجرای اقتصاد مقاومتی را مستلزم توجه به بخش غیر دولتی دانست و افزود: باید با نگاه ویژه بخش خصوصی وارد میدان اقتصاد مقاومتی شد و تا آنجا که ممکن است از ظرفیت برون سپاری بهره برداری شود.
معاون امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار گلستان با اشاره به اینکه به موضوع بافت های فرسوده بیشتر توجه شود،گفت: دستگاههای اجرایی و مرتبط اعتباراتی را که برای این طرح در نظر گرفته شده را جذب کنند.
مهندس ربیعی با اشاره به  اینکه در این جلسه 6 دستگاه اقدامات خود را ارائه کردند، تصریح کرد: دستگاه های اجرایی باید پیگیر ابلاغیه های بالادستی باشند و نهضتی اجتماعی جهت کمک به بخش های غیر دولتی و نیازمند فراهم آید.
وی گمیشان را تنها شهرستان کمتر توسعه یافته استان دانست و خاطر نشان کرد: با توجه ابلاغ نامه هیات دولت به استان بدلیل عدم توسعه یافتگی و بیکاری این شهرستان، گمیشان در اولویت کاری دستگاههای اجرایی قرار گیرد.
معاون امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار گلستان با بیان اینکه که چارچوب تقسیم بندی 62 پروژه اقتصاد مقاومتی خوب انجام شده، یاد آور شد: با توجه به مباحث اقتصاد مقاومتی باید از ظرفیت شرکت های ملی و حضور آنها در استان بیش از پیش بهره برد و از استعدادهای موجود در استان نیز بیشتر استفاده کرد.
مهندس ربیعی همچنین با مهم ارزیابی کردن توسعه ارتباطات و زیر ساخت های فن آوری ، گفت: با توجه به مصوبه منطقه آزاد اینچه برون و ایجاد آن در گلستان، نیاز است زیر ساخت های استان در این بخش مورد توجه جدی قرار گیرد.
همچنین در این جلسه رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی با اشاره به اینکه تمامی دستگاه ها برش استانی خود را ارائه کرده اند، گفت: تلاش داریم نشریه اقتصاد مقاومتی استان را در دبیرخانه تهیه کنیم و همچنین دستگاه ها از جلسات بعد گزارشی از اقدامات و موانع پیش روی اقدامات خود ارائه کنند و درعین حال کمیته ها گزارشی از عملکرد خود را برای اعضای حاضر در جلسه تشریح نمایند.
مهندس حسین پیشقدم با بیان گزارشی از اقدامات جلسات پیشین ستاد اقتصاد مقاومتی استان ، تصریح کرد: دستگاه ها پیشنهادات خود را پیرامون اجرای هرچه بهتر اقتصاد مقاومتی ارائه نمایند تا در قالب مصوبه به ستاد اقتصاد مقاومتی کشور ارائه کنیم و از ظرفیت های ملی نیز استفاده نماییم.
همچنین در این جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی استان، اداره کل میراث فرهنگی، اداره کل علوم پزشکی،اداره کل گاز،اداره کل میراث فرهنگی، اداره کل اب شهری و روستایی ،اداره کل صنعت معدن و تجارت و فرماندار گمیشان به تشریح برنامه های اقتصاد مقاومتی خود در برش استانی پرداختند و اعضای حاضر در جلسه نیز نقطه نظرات خود را ارائه کردند.

62 پروژه جهت تصویب به کارگروه تخصصی اقتصاد مقاومتی استان ارسال شد

 

62 پروژه جهت تصویب به کارگروه تخصصی اقتصاد مقاومتی استان ارسال شد

 

62 پروژه جهت تصویب به کارگروه تخصصی اقتصاد مقاومتی استان ارسال شد

 



تأیید کننده خبر : کیانی پور
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .