عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » کاهش آمار خودکشی در گلستان طی یکسال گذشته

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خبر داد:

کاهش آمار خودکشی در گلستان طی یکسال گذشته

کاهش آمار خودکشی در گلستان طی یکسال گذشته

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار گلستان از کاهش آمار خودکشی در استان طی یکسال گذشته خبر داد.

"علی اصغر طهماسبی" در اولین جلسه ستاد فرهنگی، اجتماعی مدیریت و ساماندهی آسیب های اجتماعی استان گفت: انجام یکسری اقدامات پیشگیرانه و مشاوره ای منجر به کاهش آمار خودکشی طی سال گذشته در گلستان شد که تصویب طرح جمع آوری قرص های برنج از سطح مراکز عرضه در کارگروه سلامت و امنیت غذایی استان یکی از همین اقدامات بود.

رئیس کارگروه اجتماعی و فرهنگی استان اظهار کرد: به گواه مرکز روانشناسی ایران، کشور ما جزء 10 کشور دارای بیشترین میزان افسردگی در جهان است و طی سالهای اخیر شاهد هستیم که آستانه تحمل جامعه به شدت پایین آمده و نا فرمانی های مدنی نیز افزایش یافته است.

وی ادامه داد: به دستور وزارت کشور از میان عمده آسیب های اجتماعی تمرکز ما در استان روی 6 آسیب خواهد بود که شامل اعتیاد، خودکشی، مفاسد اخلاقی و اجتماعی، تکدی گری، طلاق، حاشیه نشینی و سکونت گاههای غیر مجاز می شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار افزود: در حوزه اعتیاد طی سه ماه اول سال بیش از 20 تن کشفیات انواع مواد مخدر را داشتیم که آماری بی سابقه است و از این بابت کمال تشکر را از نیروی انتظامی و دستگاه اطلاعاتی داریم.

طهماسبی ادامه داد: کلیه دستگاهها و نهادها؛ پیشگیری، کنترل و کاهش اعتیاد با بهره گیری از طرح ها و برنامه های شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان را در دستور کار خود داشته باشد.

رئیس کارگروه اجتماعی و فرهنگی استان بیان کرد: در خصوص آسیب طلاق در تلاشیم تا با برگزاری کارگاههای آموزشی پیش از ازدواج برای زوجین، آمار طلاق را در استان کاهش دهیم.

وی افزود: در حوزه تکدی گری نیز با همکاری فرمانداران، بخشداران، شهرداریهای استان، بهزیستی و کمیته امداد امام خمینی با جمع آوری متکدیان، توانسته ایم تکدی گری را در استان گلستان به حداقل برسانیم.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار حاشیه نشینی و سکونت گاههای غیر مجاز را مادر بسیاری از آسیب های اجتماعی عنوان کرد و گفت: طبق امار های رسمی در بیش از 700 هکتار از مساحت استان، سکونتگاههای غیرمجاز و حاشیه نشینی وجود دارد که مبلغ 5/6 میلیارد تومان اعتبار در سال 96 به اداره کل راه و شهرسازی استان به عنوان متولی کار در این حوزه، جهت ایجاد برخی زیرساختها و امکانات در این مناطق پرداخت شده است.

طهماسبی اضافه کرد: طی سالهای گذشته آشنایی با معضل حاشیه نشینی و شناسایی سکونت گاههای غیرمجاز همواره یکی از دغدغه های جدی ما در حوزه اجتماعی بوده و امیدواریم این دغدغه به سایر مدیران استان نیز تسرّی پیدا کند.

وی با بیان اینکه مناطق الوده به مواد مخدر غالباً در دل سکونت گاههای غیرمجاز و حاشیه نشینی اتفاق می افتد خاطرنشان کرد: 22 دستگاه، سازمان و نهاد استان نسبت به پاکسازی مناطق آلوده وظیفه مندی دارند.

رئیس کارگروه فرهنگی و اجتماعی استان در ادامه با تأکید بر حرفه آموزی زنان دارای همسران معتاد گفت: توانمند سازی زنان سرپرست خانوار به منظور اشتغال و درآمدزایی و پیشگیری از آسیب های اجتماعی در دستور کار کارگروه بانوان و خانواده و دستگاههای ذیل آن می باشد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی داستاندار گلستان در پایان گفت: با همکاری و مدیریت اداره کل اجتماعی و فرهنگی استانداری، برگزاری کارگاههای آموزشی برای ارتقاء سازمانهای مردم نهاد را در سال 97 خواهیم داشت.

کاهش آمار خودکشی در گلستان طی یکسال گذشته

کاهش آمار خودکشی در گلستان طی یکسال گذشته

کاهش آمار خودکشی در گلستان طی یکسال گذشته

کاهش آمار خودکشی در گلستان طی یکسال گذشته

 

 


ارسال کننده خبر : معاونت سیاسی امنیتی اجتماعی
تأیید کننده خبر : کارشناس3
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .